Po ponad 2 latach cumowania przy tureckim Dörtyol, 01.04. 15-ty największy i najmłodszy wśród nich metanowiec (zarazem największy FSRU), MOL FSRU Challenger, odpłynął do Malty na dobowy postój (05/06.04.) i do Algeciras (ETA 09/10.04.). Prawdopodobnie jest to początek transferu tego FSRU do Hongkongu (nie, nie do Gdańska!!!) na stałe, docelowe, wieloletnie bazowanie.
W
trakcie czasowego czarteru przez Turcję, MOL
FSRU Challenger, wśród wielu, odebrał 6 ładunków dowiezionych jednostkami
klasy Q-Flex, a jest to dość szczególne z uwagi na fakt, że jest to jedyny na
Świecie FSRU mogący bezpośrednio odebrać całościowo dostawę z Q-Flex.
Pierwszym
cumującym do burty największego FSRU był Al
Sadd (02.01.2019), kolejnymi też w 2019 roku były: Al Kharsaah (17.07.), Al
Shamal (15.08.) i (22.11.), Fraiha
(14.12.) oraz Al Ghashamiya
(28.12.). W 2020 roku nie było katarskich dostaw jednostkami Q-Flex - eksport amerykański
wyparł katarski. Natomiast transferu Q-Max → FSRU/Q-Max jeszcze nie było.
***** ***
09.04. British Contributor, z ładunkiem z Freeport, przycumował do chorwackiego FSRU LNG Croatia, bazującego przy Omišalj (wyspa Krk). Była to już 4 dostawa - regularnie ładunek co miesiąc.
Wacław Sałaban, kwiecień 2021
roku.
Krystyna Pawłowicz
- była członkini
Socjalistycznego Związku Studentów Polskich, 14.04. ukończy 69 lat
Po jej komentarzu o tożsamości płciowej 10-letniego dziecka:
ile to trzeba mieć w sobie skurwysyństwa publikując
tak drażliwe dane …
- a swoje przepraszam, wsadź sobie we własną
obszerną dupę.
staropanieństwo jest też
mniejszością społeczną,
identycznie jak mańkuctwo
prezydenckie!
Lichogest innej niewiasty z ***** ***.
Tymczasem MOL FSRU Challenger wybrał się z Gibraltaru, przez Atlantyk do Sabine Pass. Raczej później z Kanału Panamskiego nie skorzysta. Może teraz będzie udawał trampa?
OdpowiedzUsuńTak, obserwuję go. Też szykuje się pierwszy załadunek Q-Max w amerykańskim terminalu i chyba pierwszy (???) poza Ras Laffan.
Usuń