17.06.2021 roku upływa 5 lat od rozpoczęcia handlowego importu LNG przez Terminal Świnoujście. 17.06.2016 roku po raz 3 do Gazoportu w Świnoujściu zawinął Al Nuaman, ale z pierwszą dostawą nie będącą technologiczną. Od tego czasu terminal odebrał 128 ładunków, zasadniczo katarskich, częściowo amerykańskich i norweskich, oraz incydentalnie nigeryjski i z Trynidadu-Tobago (więcej ↓).
W zapowiedzi
4 zawinięcia Duhail szczegółowo
wprowadziłem w kontekst 10 dostawy
katarskiej w obecnym półroczu - rekordowym
w liczbie ładunków z Ras Laffan, oraz przypomniałem historię poprzednich
dowózek do Terminalu Świnoujście zrealizowanych przez ten Q-Flex (x3).
Tym
razem Duhail dostarczył [130.] ładunek ogółem, 17 w tym roku ale nie ostatni w I p. 2021, 85
katarski, no i już 10 w 2021 roku z
Ras Laffan, o wielkości 1376 GWh. Był to kolejny, 3 spowolniony rozładunek (+ ponad
8h) w wyniku awarii jednego ramiona rozładunkowego.
Dygresja.
Na 130 zaimportowanych ładunków składa się
85 katarskich, 30 amerykańskich (6 różnych terminali) i 15 innych (13 norweskich, nigeryjski i z Trynidadu-Tobago).
Ta dysproporcja jest jeszcze znaczniejsza w
ujęciu energetycznym (wielkościowym), gdyż średni ładunek katarski to 1396 GWh, amerykański 1011 GWh, inny 922 GWh.
Tylko
w ujęciu alfabetycznym można pisać o imporcie
…amerykańskim, katarskim i norweskim.
Ostatnią dostawą w I pół. 2021 będzie dowózka zrealizowana przez GasLog Windsor z Cove Point, której kontekst też uprzednio opisałem.
Wacław Sałaban, czerwiec 2021 roku.
* członek kc pzpr, betoniarz, raczej beton intelektualny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,