W swoim debiucie w Świnoujściu (25.06.), GasLog Windsor przypłynie z ładunkiem z Cove Point, zamykając tą dostawą (18-ta) import LNG w I p. 2021. Będzie to ogółem 5 ładunek od tego wytwórcy.
Będzie
to dostawa w ramach kontraktu średnioterminowego z Centrica lub typowy spot. Obstawiam sprzedażowe pośrednictwo
handlowe brytyjskiej spółki Centrica,
gdyż poza lokalizacją w Windsor, ów podmiot wyczarterował GasLog Windsor na 7 lat i regularnie odkupuje/wymienia hinduskie ładunki
z kontraktu długoterminowego z Dominion
Energy, wytworzone w terminalu Cove Point.
GAIL Limited - hinduska korporacja/agencja rządowa, regularnie
praktykuje oddawanie ładunków z Cove Point, będąc współudziałowcem terminalu, w
zamian za dostarczenie innego np. z bliższego źródła wytworzenia, oczywiście
wszystko w formule DES. W takie podmiany logistyczne angażują się pośrednicy
handlowi na światowym rynku LNG, np. Centrica,
która to spółka czarteruje metanowce (min 2) od GasLog Ltd w długoletnich okresach (min 7 lat).
Obecnie GasLog Windsor, po powrocie z kolejnego rozładunku w Isle of Grain (08-09.05.), przez 2 tygodnie dryfował u wejścia do Zatoki Chesapeake. Załadunek w Cove Point nastąpił 09-10.06.
Tym samym armator GasLog Ltd zaprezentuje swoją 5 jednostkę w Świnoujściu, po:
GasLog Hong Kong HHI-2018; [55.] - 03.04.2019, spot z Sabine Pass od
Total,
GasLog Greece SHI-2016; [77.] - 19.12.2019, spot z Sabine Pass od ?
GasLog Warsaw SHI-2019; [92.] - 28.04.2020, dost. kontr. (nr 3) z Sabine
Pass od CMI,
Methane Lydon Volney SHI-2006; [96.] -
30.05.2020, spot z Sabine Pass od Shell (?), _
GasLog Windsor SHI-2020, [131.] - 25.06.2021, dost.
kontr.śr.term. z Cove Point od Centrica.
GasLog Warsaw i GasLog
Windsor to siostrzane jednostki, a nawet bliźniacze, za sprawą nie tyle
prawie równoczesnej budowy, ile w kontekście podmieniania nazw wstępnie przyporządkowanych
konkretnym numerom stoczniowym. Więcej o tym jest we wpisie GasLog Pruchnik!
W
czasie ich powstawania został ogłoszony przez PGNiG Supply & Trading (w imieniu PGNiG) przetarg na czarter
jednostek do przyszłej zwózki amerykańskiego LNG w formule FOB, który wygrał
norweski konkurent Knutsen OAS Shipping,
a do którego kontraktu pretendował GasLog
Ltd. Dodatkowo; polski stryjeczny kuzyn, szwagra armatora, będący księciem(!)…
wystarczy, razem to uzasadniło nadanie stosownej nazwy G_W-w.
Wacław Sałaban, czerwiec 2021 roku.
PS komunikat o zawinięciu GLWi w dniach 25/26.06. podał ZMPSiŚ w swoim protokole konferencji dyspozytorskiej z dnia 07-06-2021. W kolejnym, z 08.06., zapis ZNIKŁ! Teraz oficjele milczą, a statek od momentu wypłynięcia z Zatoki Chesapeake głosi: Świnoujścia ETA 24.06. h2200 (na redzie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,