piątek, 11 czerwca 2021

GasLog Windsor

W swoim debiucie w Świnoujściu (25.06.), GasLog Windsor przypłynie z ładunkiem z Cove Point, zamykając tą dostawą (18-ta) import LNG w I p. 2021. Będzie to ogółem 5 ładunek od tego wytwórcy.

Będzie to dostawa w ramach kontraktu średnioterminowego z Centrica lub typowy spot. Obstawiam sprzedażowe pośrednictwo handlowe brytyjskiej spółki Centrica, gdyż poza lokalizacją w Windsor, ów podmiot wyczarterował GasLog Windsor na 7 lat i regularnie odkupuje/wymienia hinduskie ładunki z kontraktu długoterminowego z Dominion Energy, wytworzone w terminalu Cove Point.
GAIL Limited - hinduska korporacja/agencja rządowa, regularnie praktykuje oddawanie ładunków z Cove Point, będąc współudziałowcem terminalu, w zamian za dostarczenie innego np. z bliższego źródła wytworzenia, oczywiście wszystko w formule DES. W takie podmiany logistyczne angażują się pośrednicy handlowi na światowym rynku LNG, np. Centrica, która to spółka czarteruje metanowce (min 2) od GasLog Ltd w długoletnich okresach (min 7 lat).

GasLog Windsor w Isle of Grain/Thamesport - czyli prawie u siebie! (12.11.2020).

Obecnie GasLog Windsor, po powrocie z kolejnego rozładunku w Isle of Grain (08-09.05.), przez 2 tygodnie dryfował u wejścia do Zatoki Chesapeake. Załadunek w Cove Point nastąpił 09-10.06.

Tym samym armator GasLog Ltd zaprezentuje swoją 5 jednostkę w Świnoujściu, po:

GasLog Hong Kong       HHI-2018;   [55.] - 03.04.2019, spot z Sabine Pass od Total,
GasLog Greece              SHI-2016;   [77.] - 19.12.2019, spot z Sabine Pass od ?
GasLog Warsaw             SHI-2019;   [92.] - 28.04.2020, dost. kontr. (nr 3) z Sabine Pass od CMI,
Methane Lydon Volney  SHI-2006;   [96.] - 30.05.2020, spot z Sabine Pass od Shell (?),            _
GasLog Windsor            SHI-2020, [131.] - 25.06.2021, dost. kontr.śr.term. z Cove Point od Centrica.

GasLog Warsaw i GasLog Windsor to siostrzane jednostki, a nawet bliźniacze, za sprawą nie tyle prawie równoczesnej budowy, ile w kontekście podmieniania nazw wstępnie przyporządkowanych konkretnym numerom stoczniowym. Więcej o tym jest we wpisie GasLog Pruchnik!
W czasie ich powstawania został ogłoszony przez PGNiG Supply & Trading (w imieniu PGNiG) przetarg na czarter jednostek do przyszłej zwózki amerykańskiego LNG w formule FOB, który wygrał norweski konkurent Knutsen OAS Shipping, a do którego kontraktu pretendował GasLog Ltd. Dodatkowo; polski stryjeczny kuzyn, szwagra armatora, będący księciem(!)… wystarczy, razem to uzasadniło nadanie stosownej nazwy G_W-w.

Wacław Sałaban, czerwiec 2021 roku.

PS komunikat o zawinięciu GLWi w dniach 25/26.06. podał ZMPSiŚ w swoim protokole konferencji dyspozytorskiej z dnia 07-06-2021. W kolejnym, z 08.06., zapis ZNIKŁ! Teraz oficjele milczą, a statek od momentu wypłynięcia z Zatoki Chesapeake głosi: Świnoujścia ETA 24.06. h2200 (na redzie).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,