niedziela, 6 czerwca 2021

Duhail i 10 dostawa z Kataru w I p. 2021

Duhail wypłynął z Ras Laffan 20.05.h1830, niespełna 3 doby po Al Huwaila (18.05.h0200)! Dziwnym jest tak znikomy odstęp w przypadku ewentualnych, obu planowych(?), zawinięć do Świnoujścia. Duhail po przejściu K.Sueskiego popłynął na postój przy Malcie, trwający 5 dób (01-05.06.) i dopiero tuż przed momentem zejścia z kotwicy ogłosił w AIS: Skagen, czyli Świnoujście z domniemanym ETA 15.06. W tym czasie Al Huwaila kończył bunkrowanie na redzie Skagen przed wpłynięciem na Południowy Bałtyk.

W kontekście powyższego, dodatkowo zastanawiający jest fakt zaistnienia 10 dostaw z Kataru w ramach pierwszej połowy 2021 roku! Jest to zmiana po 6 półroczach z 9 dostawami w każdym z nich, tj. od momentu obowiązywania kontraktu Qatargas-2.
Gdy nie wiadomo o co chodzi, to … , ale kontekst ceny jest niewiadomy. Niska? Za wysoka na odstąpienie od odbioru? A może jest to pilna decyzja o budowaniu zapasów gazu ziemnego, w kontekście duńskich perturbacji z budową gazrurki przez Danię do Bałtyku?

26.09.2019 / [69.] - debiutujące zawinięcie.

27.12.2019 / [78.] - wyjście po drugim zawinięciu.

08.02.2020 / [83.] - wyjście po trzecim zawinięciu.

Będzie to 4 zawinięcie Duhail do świnoujskiego gazoportu. Debiutował↑ i zaraz potem, na przełomie 2019/2020↑, zrealizował podwójną dowózkę raz za razem - odbył marszrutę: Ras Laffan>Świnoujście >RL>Ś>RL.
Wielkościowo dotychczasowe ładunki (2 z 3) były poniżej średniej dla Q-Flex/DSME i były w tej grupie zdecydowanie małe, ale nie rekordowo - spośród 44 ładunków, 3 i 4 najmniejszy.

Wacław Sałaban, czerwiec 2021 roku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,