W poprzednim wpisie Przyszły import LNG z USA cz.7 postawiłem pytanie, kto nas wesprze w zwózce
około 75 ładunków LNG (po 170 tys.m3) rok w rok, w latach 2024-33 z
Zatoki Meksykańskiej?
Wątpię, aby był to jeden
armator (podmiot), ale pierwszym kandydatem w mojej ocenie jest GasLog Ltd., spółka zarejestrowana na Bermudach, z Głównym Biurem Wykonawczym
w Monaco, z Zarządem Technicznym w Pireusie, oraz z Biurami Operacyjnymi w
Londynie i Singapurze.
Przyczynkiem do moich podejrzeń
jest zaskakujące, w połowie października* 2018 roku, nadanie nazwy GasLog Warsaw nowo zwodowanej, w
południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries, jednostce. Pisałem o
tym fakcie w GASLOG WARSAW
i uzupełniająco przy okazji planowanego zawinięcia GasLog
Hong Kong do Świnoujścia, z ładunkiem z Sabine Pass (55. dost. 03-04.04.2019).
Czyżby wybór takiej nazwy był
zachętą ofertową lub kurtuazją po podpisaniu przedwstępnej umowy?
Na przełomie maja i czerwca,
przez kilka dób, GasLog Warsaw intensywnie pływał wte wewte w Cieśninie Koreańskiej, pomiędzy wyspą Geoje
(lokalizacja SHI) i japońską grupą wysp Cuszima. Nadchodzi VII 2019 – planowany
miesiąc oddania metanowca do eksploatacji!
Natomiast siostrzana jednostka GasLog Windsor została zwodowana pod
koniec V 2019 i wyjaśniło się też powstałe w X (2018) zamieszanie z numerami
stoczniowymi kadłubów – są zgodne z kolejnością realizacji: GL Warsaw (2212) i
GL Windsor (2213).
W tym roku co rusz ukazują się
informacje o kolejnych zleceniach budowy metanowców w SHI, składanych przez
GasLog Ltd. Czyżby pośpiech przed blokadą na lata mocy stoczniowych, po
zbliżających się zleceniach katarskich na budowę 100 jednostek?
Obecnie GasLog Ltd. zarządza
flotą 18 metanowców (+11 innych) z nazwami miast od Skagen po Sydney (Warsaw,
Windsor będą 19 i 20 jednostką). Z nazwami miast na litery: C (1 jednostka), G x5
(+Grecja), S x9, H x2 i W x2.
Tak dochodzę do wyjaśnienia
tytułu obecnego wpisu – w przypadku poszukiwania i tworzenia nazw dla kolejnych
jednostek np. z grupą miast na literę P,
zgłaszam spółce GasLog pod uwagę Pruchnik! Nazwę bez szczególnych
polskich liter (po zmianie), w przeciwieństwie do Poznania (czy też Gdańska lub
Wrocławia, przy literach G i W).
Wacław Sałaban, czerwiec 2019 r.
PS Śledzę poczynania FLEX RANGER,
który po załadunku w Corpus Christi, w dniach 07-08.06.(h2400), obrał
kurs na Europę i opłynął Bermudy od północy, co jednoznacznie sugeruje wejście
do La Manche lub opłynięcie Szkocji od północy.
Dzisiaj, po przejściu Kanału Sueskiego, Al Nuaman zadeklarował Skagen: ETA 26/27.06. Czyli wiezie na Bałtyk 48 dostawę katarską. Będzie to ósme zawinięcie tego metanowca – bezwzględny lider, w tym roku zawinie po raz wtóry!
Dzisiaj, po przejściu Kanału Sueskiego, Al Nuaman zadeklarował Skagen: ETA 26/27.06. Czyli wiezie na Bałtyk 48 dostawę katarską. Będzie to ósme zawinięcie tego metanowca – bezwzględny lider, w tym roku zawinie po raz wtóry!
* Przypomnę
zbieg okoliczności: 16 października, późnym wieczorem, PGNiG poinformowało o
podpisaniu 2 umów długoterminowych na dostawy LNG od dwóch powiązanych,
amerykańskich, firm Venture Global Calcasieu Pass oraz Venture Global
Plaquemines LNG. Według oficjalnego komunikatu PGNiG, umowy zostały podpisane
28.09.2018, a istotne czasowo opóźnienie informacji o zawarciu umów było
wymuszone rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Były to pierwsze
umowy z formułą FOB - odbiór po stronie kupującego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,