Bezwzględny lider w świnoujskim gazoporcie od
powstania terminala. Dowiózł pierwsze dwa historycznie ładunki - oba
rozruchowe. Dowiózł pierwszą dostawę komercyjną. Dowiózł pierwszą spotową i
jedyną taką dostawę katarską. I jeszcze dowiózł trzy typowe dostawy, w tym
dwie, z dwu- i dziesięciomilionowym kubikiem LNG ogółem w Świnoujskim
terminalu.
Kolejną jednostką w ilości
zawinięć na Zatokę Pomorską jest Al
Hamla, ze skromną liczbą 4, ale przewodzi peletonowi pięciu jednostek z trzykrotnym
przypływaniem. Wśród nich jest Arctic Discoverer, jedyny nie-Q-Flex. Dotychczas Świnoujście odwiedzało 31 różnych masowych
metanowców (na 63 dostawy). To Al Nuaman winduje do wartości równej 2 wskaźnik
krotności ładunków dostarczonych do Świnoujścia przez jednostkę.
Przypomnienie:
Al Nuaman jest przedostatnim
zbudowanym Q-Flex, oddany został do eksploatacji w stoczni DSME w XI 2009 roku. Młodszy
jest tylko Al Bahiya (I 2010). Z powodu swojego rodowodu nie powala swoją
nominalną pojemnością (210 100 m3) i jest w grupie 5-9
outsiderów - w zależności od źródła danych. Od początku pływa w czarterze Qatargas, pod banderą Wysp Marshalla.
Ogółem data /zawinięcie GWh / m3 uwagi
1.
11.12.2015 Al Nuaman /1 brak
danych dostawa rozruchowa
2.
08.02.2016 Al Nuaman /2 brak danych dostawa rozruchowa
3. 17.06.2016 Al Nuaman /3 1382 / 207 534 1. dostawa komercyjna
7. 18.09.2016
Al Nuaman /4 1383 / 207 659 największy ładunek tej jednostki
10. 22.12.2016 Al Nuaman /5 1380 / 207 170 łącznie 2 mln m3 LNG w
terminalu
18. 04.07.2017 Al Nuaman /6 1376 / 206 617 1. dostawa spotowa z Kataru
51. 03.02.2019 Al Nuaman /7 1376 / 206 633 41. dostawa katarska - 10 mln m3
LNG
63. 29.06.2019 Al Nuaman /8 w drodze 48. dostawa katarska
Pomiędzy tegorocznymi podróżami
na Bałtyk, Al Nuaman zrealizował
dwie dowózki, do Tajlandii (Mab Taput: 14.03.) i Japonii (Kimitsu: 18.05.). W
tym półroczu jest wybitnie długodystansowcem :-)
* * *
Sytuacja
z 22.06.2019 r. o h1300 CEST. Mijanka przy Przylądku Ciepłych Gaci.
W XXI
wieku praktyczne określenie Przylądka Świętego Wincentego traci na znaczeniu.
Al Kharaitiyat powracający ze Świnoujścia po
zrealizowaniu 62 dostawy ogółem i 47 katarskiej.
Al Nuaman płynący do Świnoujścia ETA 29.06. – 63.
dostawa i 8. zawinięcie tej jednostki.
Arctic Voyager podejrzewany o dowózkę
kończącą I półrocze dostaw do Świnoujścia - płynie do Barcelony ETA 25.06.
Flex Ranger podejrzewany po wypłynięciu z Corpus
Christi o dowózkę ładunku do Świnoujścia - nie tym razem :-)
[powyższe 4 wątki zainicjowałem
we wpisie: Kto następny?]
Patris z jamalskim ładunkiem LNG do: ??? (obecnie płynie do Port
Saidu), przejętym w przeładunku statek-statek w Sarnesfjorden, w dniach
14-16.06. od Nikolay Zubov, 10-tego Yamalmax-a w kolejności oddania do
eksploatacji. Ostatnim, 11-tym, jest Nikolay Yevgenov (IV 2019).
Wacław Sałaban, czerwiec 2019 r.
PS Intryguje
mnie zapowiadana w połowie roku inauguracja kontraktu z Cheniere Marketing International, dlatego
obserwuję załadunki kolejnych metanowców w terminalach Sabine Pass i Corpus
Christi, wykluczając poszczególne jednostki. Obecnie dwie są podejrzane o
inaugurację :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,