niedziela, 23 czerwca 2019

Ósme zawinięcie Al Nuaman

Bezwzględny lider w świnoujskim gazoporcie od powstania terminala. Dowiózł pierwsze dwa historycznie ładunki - oba rozruchowe. Dowiózł pierwszą dostawę komercyjną. Dowiózł pierwszą spotową i jedyną taką dostawę katarską. I jeszcze dowiózł trzy typowe dostawy, w tym dwie, z dwu- i dziesięciomilionowym kubikiem LNG ogółem w Świnoujskim terminalu.

Kolejną jednostką w ilości zawinięć na Zatokę Pomorską jest Al Hamla, ze skromną liczbą 4, ale przewodzi peletonowi pięciu jednostek z trzykrotnym przypływaniem. Wśród nich jest Arctic Discoverer, jedyny nie-Q-Flex. Dotychczas Świnoujście odwiedzało 31 różnych masowych metanowców (na 63 dostawy). To Al Nuaman winduje do wartości równej 2 wskaźnik krotności ładunków dostarczonych do Świnoujścia przez jednostkę.

Przypomnienie:
Al Nuaman jest przedostatnim zbudowanym Q-Flex, oddany został do eksploatacji w stoczni DSME w XI 2009 roku. Młodszy jest tylko Al Bahiya (I 2010). Z powodu swojego rodowodu nie powala swoją nominalną pojemnością (210 100 m3) i jest w grupie 5-9 outsiderów - w zależności od źródła danych. Od początku pływa w czarterze Qatargas, pod banderą Wysp Marshalla.

Ogółem    data            /zawinięcie            GWh / m3                   uwagi
  1.      11.12.2015      Al Nuaman /1             brak danych             dostawa rozruchowa
  2.      08.02.2016      Al Nuaman /2             brak danych             dostawa rozruchowa
  3.      17.06.2016      Al Nuaman /3          1382 / 207 534        1. dostawa komercyjna
  7.      18.09.2016      Al Nuaman /4          1383 / 207 659            największy ładunek tej jednostki
10.      22.12.2016      Al Nuaman /5          1380 / 207 170            łącznie 2 mln m3 LNG w terminalu
18.      04.07.2017      Al Nuaman /6          1376 / 206 617        1. dostawa spotowa z Kataru
51.      03.02.2019      Al Nuaman /7          1376 / 206 633      41. dostawa katarska - 10 mln m3 LNG
63.      29.06.2019      Al Nuaman /8             w drodze            48. dostawa katarska

Pomiędzy tegorocznymi podróżami na Bałtyk, Al Nuaman zrealizował dwie dowózki, do Tajlandii (Mab Taput: 14.03.) i Japonii (Kimitsu: 18.05.). W tym półroczu jest wybitnie długodystansowcem :-)

* * *
Sytuacja z 22.06.2019 r. o h1300 CEST. Mijanka przy Przylądku Ciepłych Gaci.
W XXI wieku praktyczne określenie Przylądka Świętego Wincentego traci na znaczeniu.

Al Kharaitiyat powracający ze Świnoujścia po zrealizowaniu 62 dostawy ogółem i 47 katarskiej.
Al Nuaman płynący do Świnoujścia ETA 29.06. – 63. dostawa i 8. zawinięcie tej jednostki.
Arctic Voyager podejrzewany o dowózkę kończącą I półrocze dostaw do Świnoujścia - płynie do Barcelony ETA 25.06.
Flex Ranger podejrzewany po wypłynięciu z Corpus Christi o dowózkę ładunku do Świnoujścia - nie tym razem :-)
[powyższe 4 wątki zainicjowałem we wpisie: Kto następny?]
Patris z jamalskim ładunkiem LNG do: ??? (obecnie płynie do Port Saidu), przejętym w przeładunku statek-statek w Sarnesfjorden, w dniach 14-16.06. od Nikolay Zubov, 10-tego Yamalmax-a w kolejności oddania do eksploatacji. Ostatnim, 11-tym, jest Nikolay Yevgenov (IV 2019).

Wacław Sałaban, czerwiec 2019 r.

PS Intryguje mnie zapowiadana w połowie roku inauguracja kontraktu z Cheniere Marketing International, dlatego obserwuję załadunki kolejnych metanowców w terminalach Sabine Pass i Corpus Christi, wykluczając poszczególne jednostki. Obecnie dwie są podejrzane o inaugurację :-)

Nasze dziedzictwo, krwawe pokoty z udziałem dzieci, zostaną wpisane na listę UNESCO.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,