19-20.08. Al Karaana dostarczył 12 dostawę katarską w 2021 roku. Na uwagę zasługuje fakt, że z każdym z tych ładunków przypływał inny Q-Flex. Do końca roku dotrze jeszcze min 6 dostaw z Ras Laffan. W latach 2018-2020, czyli od początku realizacji umowy Qatargas-2, regularnie w ramach 18 dostaw rocznie (po 9 w każdym półroczu) bywało po 4 dublety w danym roku, tzn. podwójne (1x potrójne) zawinięcia jednostek Q-Flex. Ale w 2021 roku już było jedno odstępstwo od owych regularności w zawinięciach Q-Flex do Świnoujścia - było 10 dostaw w I półroczu!
[137.] dostawa nastąpiła po znacznej przerwie (17 dób) w odniesieniu do częstotliwości zawinięć w poprzednich 6 miesiącach i zwłaszcza po okresie +lipiec+. Ale przed ową przerwą, i na przełomie VII/VIII, stan napełnienia instalacji magazynowych [Gromadź piękne chwile. My zajmiemy się gazem.] znacznie przekraczał 80% i 19.08. osiągnął 87%. W tej sierpniowej przerwie Terminal Świnoujście pracował na poziomie tylko 40% zakontraktowanej mocy regazyfikacji, natomiast w uprzednich 5-6 miesiącach (od połowy lutego) regularnie regazyfikował pełną mocą. Dłuższa przerwa pomiędzy dostawami, od ostatniej, była na przełomie I/II 2021, pomiędzy dost. [115.] - [116.], tj. od 22.01. do 16.02. (25 dób).
W
swoim ładunku (1379 GWh) Al Karaana
dowiózł 170000000000000 Wh do Terminalu
Świnoujście. Czyli import LNG drogą morską do Świnoujścia przekroczył 170 TWh.
Obecnie
nic nie wskazuje na trzecią dostawę w VIII.
Wręcz w terminalu trwa mała regazyfikacja, na potrzebę min dwutygodniowej
przerwy w dostawach.
A we
IX? Obecnie do Europy płyną 2 Q-Flex, ale oba z różnych powodów wykluczam z
zawinięcia na Bałtyk.
Wacław Sałaban, sierpień 2021 roku.
W ostatnim zdaniu wypatrzyłem literówkę ;) Przypomnę też, że w latach 2018-2020 oba kontrakty katarskie opiewały na 24 dostawy, a od bieżącego roku do 2033 - już "tylko" na 22. W ciągu roku daje to 2 miesiące z pojedynczymi dostawami katarskimi (chyba że pojawiłby się jakiś spot).
OdpowiedzUsuńDziękuję. Tak, kontrakty katarskie teoretycznie opiewały w latach 2018-2020 na 11 i 13 dostaw Q-Flex w roku. Od 2021 po 11. Ale faktyczna realizacja odbyła się po 18 zawinięć Q-Flex (łącznie z obu umów) w każdym roku i regularnie po 9 w każdym półroczu (6x ½). Taka regularność pomniejszeń odbiorów w okresie 3 kolejnych lat sugeruje dokonaną renegocjację obu kontraktów lub raczej Q-2.
UsuńA jednak AL GHARRAFA sygnalizuje Skagen 3 września.
OdpowiedzUsuńDzięki za natychmiastowe info! Tu wyjawię mój uprzedni sceptycyzm – powodem wykluczania zawinięcia Al Gharrafa, był znaczny odstęp czasowy od poprzedniej bytności na Bałtyku, tj. prawie olimpiada! Czyli konieczność aktualizacji "autoryzacji do zawinięcia do Terminalu LNG w Świnoujściu"(?).
Usuń