Poniżej typowa sytuacja na redzie Ras Laffan w ostatnich kilku tygodniach. Około 1/3 floty Q-Flex /Max wyczekuje na dyspozycje wywozowe. Typowe oczekiwanie trwa 1-2 tygodnie. W tym letnim okresie żaden „Q” nie był w remoncie klasowym lub doraźnym*.
Wacław Sałaban, sierpień 2021 roku.
* z uwagi na momenty sukcesywnego przekazywania do
eksploatacji jednostek Q-Flex/Max, tzn. od X/XI 2007 roku (pierwsze: Al Gattara; Al Ruwais; Al Safliya; Tembek) do
VIII 2010 roku (końcowy Rasheeda),
ostatnia sesja (drugich) przeglądów/remontów klasowych (co 5 lat) zakończyła
się jesienią 2020, natomiast kolejna (3-ch przeglądów) rozpocznie się jesienią
2022 roku. Flota Nakilat jest remontowana w stoczni Ras
Laffan zlokalizowanej obok terminalu załadunkowego.
** eksport do terminalu przy Rovigo, zasadniczo dowożą
klasyczne metanowce z lat 2004-2007 - zbudowane przed serią Q-Flex: AL AREESH; AL DAAYEN; AL DEEBEL; AL JASSASIYA; AL
MARROUNA; EJNAN; FUWAIRIT; SIMAISMA; MARAN GAS ASCLEPIUS, itd.
Wyrżniemy las pod fabrykę samochodów
na … wungiel!
To będzie POLSKI wkŁAD!
[nad Wisłą-Odrą jeszcze przez kilkadziesiąt lat auta elektryczne będą jeździły na … węgiel!]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,