Nie spełniły się moje oczekiwania na 20 ładunek katarski w końcu 2021 roku [ akapit przed ***** *** ], gdyż Tembek zawinie 26.12. do Zeebrugge. Czyli w tym roku do gazoportu, spośród LNGC, wtoczy się już tylko Megara z ładunkiem z Sabine Pass (39 ładunek z USA). Natomiast Al Sheehaniya zainauguruje (ETA 04.01.) katarską dostawą import LNG w 2022 roku. Będzie to ładunek [149.] historycznie/ogółem i 95 katarski. Czy 40 ładunek z USA (wytwórczo, nie sprzedażowo!) będzie 150 - jubileuszowym?
Al Sheehaniya wypłynął z Ras Laffan 14.12., po przejściu Kanał Sueskiego (23.12.) na redzie Port Said mijał się z Al Ghashamiya i pewnie na Morzu Alborańskim minie się z powracającym Onaiza - oba w drodze ze Świnoujścia do Ras Laffan. Natomiast ewentualne spotkanie z Megara, wracającym po rozładunku 30-31.12., jeśli nastąpi, to na Morzu Północnym.
Al Sheehaniya zawinie do gazoportu po raz 6: [26.]/1380;
[40.]/1375; [45.]/1375; [73.]/1373; [119.]/1377, czyli jego średnia, 1376 GWh, jest równa średniej z wszystkich dostaw zrealizowanych przez
Q-Flex /DSME (49 ładunków). Tym przypłynięciem dołączy do czołówki Q-Flex w
liczbie zawinięć na Bałtyk: Al Nuaman
(x8 i od 2,5 lat nieobecny!) oraz Al
Khuwair / Al Hamla / Al Khattiya po 6 i każdy z nich zawijał
do Świnoujścia w 2021 roku.
Więcej
o Q-Flex inaugurującym rok gazowy 2022 pisałem uprzednio.
Wacław Sałaban, grudzień 2021
roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,