czwartek, 24 marca 2022

Al Kharaitiyat po raz 5 - kiedy katarska 100-ka?

Al Kharaitiyat dostarczy (ETA 04.04.) w swoim 5 zawinięciu (mało istotne); [159.] ładunek ogółem (mało istotne), 11 w tym roku (mało istotne), pierwszy w kwietniu (mało istotne) i 98 katarski - bardzo istotne!

↑ - poprzednie zawinięcie Al Kharaitiyat do Gazoportu Świnoujście w dniu 09.11.2021 roku z [142.]/91.
↓ - rzadkie ujęcie: w Ras Laffan (10.01.2022) pod załadunkiem po powrocie z ↑ i przed marszrutą do Japonii.
Potem były dowózki do Chin oraz Kuwejtu, i ponownie do Polski - trwa.

Pawęż = stoczniowy podpis. Najładniejszy i wykaligrafowany!
Ale są 2 wyjątki dla tego kształtu (2 jednostki) - wnikliwi doszukają się ich nazw.

Zapowiadaną i realizowaną przez Al Kharaitiyat, płynący po Śródziemnym, dostawę od poprzedniej katarskiej, tj. 97/[154.]/03.03.2022 - Al Huwaila, oddzielą 4 dostawy (w tym 2 z Nigerii/Bonny; z Hackberry i płynąca z Sabine Pass). Ale nie jest to ewenement, taka sytuacja była w II-III 2020 roku pomiędzy dostawami 59/[83.] - 60/[88.]. Wtedy katarskie dostawy były przedzielone 3-ma z USA (Hackberry; Cove Point; Freeport) i z Trynidadu-Tobago (Point Fortin).

Trwa giełda który Q-Flex i kiedy dowiezie 100-ną dostawę! Już lada moment zacznie się …wykluczanie poszczególnych Q-Flex (31 jednostek), z uwagi na trwające ich zajętości na innych kierunkach realizowania dostaw. Ale nadal każdy Q-Flex jest możliwym. Wprawdzie jest 7 Q-Flex, których obecna zajętość już jest na styk z możliwością udziału w 100-nej dostawie katarskiej, ale jeszcze bez ewidentnego wykluczenia! Nawet Al Khuwair przebywający na remoncie w stoczni Ras Laffan od 15.03 nie jest wykluczonym. Dziwny jest to remont - czyżby o ponad 1 rok przyśpieszony 3-ci klasowy (zamiast w VII/VIII 2023)?

Wśród 5 dostaw marcowych (5-ta: Celsius Charlotte z ETA 28.03.) była tylko 1 z Kataru. Czyli w I kw. 2022 roku przybyły tylko 3 ładunki z Ras Laffan. To powrót do typowości po ubiegłorocznym ekscesie [tabela]. Oczywiście, informacyjnie do dzisiaj przemilczanym.
W II kw. 2022 roku należy oczekiwać 6 dostaw z Kataru, tak jak w latach 2019-2021. Czy to będą miesiące (IV; V; VI) po 2 ładunki z Ras Laffan? Był już kwiecień z 3-ma dostawami katarskimi (w 2021 + ładunek z Sabine Pass), zarazem dzierżący rekord miesięcznej wielkości importu (ustąpi obecnemu marcowi po odbiorze 5-tej ↑), ale również był kwiecień z 1 odbiorem katarskiego LNG (2019 - tabela).

Dla „100” obecnie możliwe ETA, to 22.04. - 15.05. (3 tygodnie). Tym samym zdecydowanie maj (np. 03.05.2022 roku) staje się faworytem na realizację jubileuszowej 100-nej dostawy z Kataru.

*****  ***

3 maja będzie ciepło i NARODOWO dla stosownego evenciku na wygrodzonej i strzeżonej plaży wewnątrz gazoportu. To którym Q-Flex SETKA? Na 3 maja, oczywiście Al Nuaman!*

Napisałem to na tłusto ↑ aby politycznym marketingowcom (z PGNiG / Gaz-System / ZMPSiŚ) się nie zapomniało, lub marketingowym politykom (Morawiecki, Sasin, Obajtek, Gróbarczyk, Brudziński +jakiś klecha do poświęcenia …plaży) nie uszło uwadze i brylowaniu. Najwyższa pora aby Kancelaria Prezesa Rady Ministrów JUŻ dzwoniła do Ambasady Kataru (tel. 226946000) z ofertą PR. Katarczycy lubują się w eventach i okolicznościowo wyreżyserowanych zdjęciach!

Wacław Sałaban, marzec 2022 roku.

PS W kontekście dzisiejszej SUPER informacji: Prezes Paweł Majewski:zarezerwowaliśmy (my tzn. PGNiG) moce regazyfikacyjne w terminalu w Kłajpedzie. Na początku maja do terminalu (tzn. FSRU) przypłynie pierwszy tankowiec z LNG dla PGNiG.
03.09.2021: Setny masowy(!) ład. dla FSRU Independence [ostatni akapit na czarno i ten na czerwono - cytat:
Możliwe, że Kłajpeda za niedługi czas, po odkupieniu lub wymianie FSRU(?), będzie przyjmować polski masowy import LNG, ale nie katarski (!), i wykonywać usługę regazyfikacji LNG wraz z wysyłką gazu ziemnego gazrurką dla polskiej Ściany Wschodniej.] Czyli ktoś czyta MORSKOŚCI!!

* Ale to wymaga „szachowej roszady”! Al Nuaman właśnie (24.03. h0500) wypłynął do Europy! Aby dowiózł „100”, to poprzedzający go o ok. 1,5 doby Murwab, będący również w drodze do Europy, musiałby dowieźć „99” (ETA ok. 14.04.). Natomiast Al Nuaman przez ok. 2,5 tygodnia powinien odwlekać zawinięcie (pętając się w okolicy Malty) i celując na 03.05.
No to czym prędzej PILNY telefon do Ambasady Kataru (tel. 22 694 60 00)!
Jest jeszcze mały problem - oba płyną z niepełnym zanurzeniem (załadowaniem): 11,3 i 10,8 m, a nie typowo > 12 m. Pewnie 2 spoty. Ale dla realizacji NARODOWEJ SETNEJ DOSTAWY z Kataru, to nie ma znaczenia… . Niedoładowana setka, kto to zrozumie?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,