GasLog Gladstone, po załadunku w Bonny w dniach 20-21.02. (+więcej), wpłynął do Gazoportu bardzo planowo, 10.03. o h0840 z zanurzeniem 11,7 m (przy jego max. 11,5!), dodatkowo w scenerii pływów, tak jakby LW↓(niska woda)! Wypłynął w kolejnej dobie już o h1220. przy stanie wody 490 cm.
Szeroki osuch! Uff, pływy na Zatoce Pomorskiej!!!Mimo pozorów stan wody wynosił 504cm (10.03. h0800), co jest średnim stanem wody dla Świnoujścia (granica górna/dolna stanów średnich, to 535/465 cm). Na zdjęciach efekt silnego zafalowania podczas lutowej (przedwojennej) wędrówki niżów.
Po
20 miesiącach dotarł kolejny (wytwórczo!) ładunek nigeryjskiego LNG. Pierwszą
dostawą z Bonny była [101.] w dn.13-14.07.2020 roku, zrealizowana przez LNG Sokoto -2-gi najmniejszy całościowy ładunek w Terminalu
Świnoujście (860 GWh). Obecny [155.], dowieziony przez GasLog Gladstone był znaczniejszy 1118 GWh*(+↓). A kolejny, jako
[157.], będzie niebawem ETA 23.03. - Pan
Europe. Co łączy te różne jednostki GLG/PE poza podobną ładownością
(pojemnością nominalną)? Łączy je podmiot czarterujący obie jednostki w długoterminowych
kontraktach, tj. Shell. Ale nie są
to czartery na kolejne podnajmy!
No
to kto jest sprzedawcą tych obu ładunków z Nigerii? W soc(j)al mediach i periodykach o tym zawinięciu
było co najwyżej wspomniane: GasLog Gladstone, z Nigerii. No i buńczucznie o
potędze PGNiG: [155.] ogółem / 2. z Nigerii (Bonny) / 7. w 2022 roku i 2. w
marcu.
***** ***
W ramach rekompensaty opóźnienia w edycji wpisu*, mapka sytuacyjna z 14.03. o h1300.
GasLog
Gladstone powraca po realizacji dostawy [155.]
w dniach 10-11.03. z Bonny.
Poprzedzający
w zawinięciu (03-04.03.) Al Huwaila
[154.], minął Maltę w drodze powrotnej do Ras
Laffan (poza mapą).
Marvel
Kite z dostawą [156.] z Hackberry ETA 18.03. (wcześniej był
awizowany na 16.03.).
Pan
Europe
z dostawą [157.] z Bonny ETA 23.03.
Celsius
Charlotte (poza
mapą) trawersuje Atlantyk z dostawą [158.] z Sabine Pass ETA 28.03.
Yiannis z historycznie
pierwszym ład. z Calcasieu Pass płynie prawdopodobnie do Milford
Haven(?).
Z
terminalu Calcasieu Pass LNG w
Cameron Parish (7 masowy terminal eksportowy w USA), firmy Venture Global Calcasieu
Pass, wypłynął 2-gi w historii załadowany LNGC, Vivirt City LNG - (H-Line Shipping), po grubo ponad tygodniowym
załadunku (01-08.03.). Obrał kurs na Milford Haven z ETA 21.03. i obecnie
trawersuje Atlantyk.
Po
jego wypłynięciu, 5h później, w terminalu zacumował Nohshu Maru (MOL) - trwa 3-ci historycznie załadunek.
Al
Safliya - obecnie jedyny Q-Flex/Max z
ładunkiem na wodach europejski, płynie do Milford Haven.
Do
Europy, jeszcze poza wodami wokół, płyną; Q-Max Al Ghuwairiya, pewnie do Wlk. Brytanii i Al Kharaitiyat, może do Świnoujścia z ETA ok. 04.04.(?).
Yakov Gakkel (Yamalmax) w Montoir pod
rozładunkiem jamalskiego (kacapskiego) LNG.
Jest to 5 ładunek odebrany przez ten terminal od
wybuchu wojny. Dunkierka odebrała w tym czasie 2 dostawy. TOTAL ma w DUPIE
wojnę na Ukrainie! Ma 20% udziałów w projekcie Yamal LNG w Sabetta! Dotychczas, od 24.02., rozładowano 15
Yamalmaxów: Francja x7↑, Zeebrugge x3, Rotterdam x3, Bilbao i Sines po 1. ROZŁADUNKI
HAŃBY!!! Brytole odmówili przyjęcia min 2 Yamalmaxów. Płyną kolejne
dostawy, średnio w odstępie 1-2 doby i żadna nie popłynęła poza Sines!
Wacław Sałaban, marzec 2022 roku.
* z uwagi na szacowaną wielkość ładunku (znaczne
zanurzenie!) i w porównaniu z ładunkiem 100 dostaw wcześniejszym: obecna [155.]
do [55.] - zrealizowanej przez siostrzany GasLog Hong Kong o wielkości
1097 GWh, zwlekałem z publikacją tego wpisu (przepraszam) w oczekiwaniu na
udostępnienie danych rozładunkowych (może była istotnie >1100 GWh?).
Nie
doczekałem się, pomimo że ostatnio uzupełniono dane za okres
VIII 2021 - I 2022 rok (za ½ roku), ale bez
poprawek i uzupełnienia braków w XI 2021 roku, tzn.:
- nadal
brak w zestawieniu doby 03.11.2021.,
-
ale dodatkowo doba 30.11. jest dwukrotnie (!), tj. na końcu i na …początku
miesiąca!
- ale
nadal nie ma wartości rozładunku dla tej doby, jako drugiej rozładunkowej Pan Europe,
- i
prawdopodobnie błędna jest podana wielkość z pierwszej doby, tj. z 29.11. (więcej:
na
końcu).
Aktualizacja
19.03.:
po 9
dobach uzupełniono dane rozładunkowe i potwierdziło się, że ładunek GasLog Gladstone był istotnie duży 1118
GWh Jest 2 największym w historii Terminalu Świnoujście, oczywiście w
grupie dostarczanych przez LNGC nie Q-Flex, zarazem największym z
terminalu nie katarskiego i nie z amerykańskich terminali. Istotnie podniósł wielkość
średniego ładunku z tych innych terminali.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,