czwartek, 12 stycznia 2023

Asklipios po raz wtóry…

… po debiucie w końcu VIII 2022 roku - oba ładunki z Sabine Pass, ale w ramach różnej sprzedaży. Uprzedni był spotowym [184.] i tylko 925 GWh, z sygnalizowaniem tego na wejściu małym zanurzeniem - tylko 10,7 m. Obecnie przypłynął z zanurzeniem 11,9(!)m i w ramach kontraktu długoterminowego - takie dostawy są pod korek.

O samym Asklipios sporo pisałem przy okazji jego poprzedniej zapowiedzi oraz debiutu.

Na redzie - na kotwicy, na nocne wejście o h0111 (2023.01.11) wyczekiwał >1,5 doby.
W 2023 roku jako pierwszy zawinął do Świnoujścia … nie „nasz” metanowiec spośród  klasy „174/HHI”,
tzn. CAPITAL GAS (czarter Cheniere) przed KNUTSEN OAS (czarter 0-bajtek).
Wizualnie różnią się napisami (↑) na czerwonych burtach oraz szarością/białością powyżej burt. 

Statystycznie:
ładunek [208.], 76 wytwórczo z USA, 32 wytwórczo z Sabine Pass i prawdopodobnie 9 w ramach kontraktu długoterminowego z Cheniere Marketing International (1-szy od momentu jego wymiaru 1,45 mln ton/rok - uprzednio jego wymiar to 0,52 mln ton przez 4 lata! - po 0,13 mln ton w roku = po 2 ładunki). Wielkość ładunku właściwa dla tej klasy LNGC, tj. 1061 GWh*.


[foto Krzysztof Kost - dziękuję!]

Wypłynął też w środku nocy (h0325 -12.01.), przy czym, 0-bajtek (ex-PGNiG) zauważyło jego pobyt! ↓

Wacław Sałaban, styczeń 2023 roku.

* nieprawdą jest, że to ok. 104 000 000 m3 gazu ziemnego! I mało istotne czy przed …, czy po … - info Biura Prasowego PGNiG! Jako klient monopolisty gazowego, liczę, że służby księgowego zapłacą CMI tylko za ok. 95 585 500 m3, tj. za 1061 a nie za 1194 GWh (wielkość porównywalna prawie z dowózką Q-Flex/DSME!).

4 komentarze:

  1. Miałem tą okazję że widziałem go z dostawą w dzień jak w nocy, a nocne wejście też ładnie wygląda pod względem fotograficznym

    OdpowiedzUsuń
  2. A tymczasem do Wilhelmshaven zmierza kolejny mało znany MALANJE z eta 30.01

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,