Pomimo dość wczesnego debiutu w Świnoujściu (V-2017), jako 9-ty Q-Flex z 14-tą dostawą katarską [15.], oraz powtórnego zawinięcia w tym samym roku (XI-2017), kolejne odstępy pomiędzy zawinięciami wynosiły aż po ok. 3,5 roku, do 3-go pobytu (II-2021) i do teraz. Czyli jest z grupy Q-Flex sporadycznie odwiedzających Bałtyk*, tj. w okresie >8 lat stałych dostaw katarskich jest po raz 4-ty, średnio - co 2 lata! [szczegóły statystyczne poprzednich realizacji]
Obecnie zawinął 02.11./h2010 z opóźnieniem 1,5 doby
za sprawą silnego wiatru w Zat. Pomorskiej. Podróż z Ras Laffan (25.09.) dookoła
Afryki odbył w prawie 37 (+1,5↑) dób - czyli w typowym czasie.
Po rozładunku też typowego dla Q-Flex/HHI wielkościowo
ładunku 1414GWh, wypłynął 04.11./h0325.
To była 148-ma dostawa od QatarEnergy (przy 146-ciu załadowanych
dla nas w USA), oraz
mniej tym razem istotny parametr, to [319.] ogółem. Tegorocznie: ogółem
51-sza i 17-ta z Ras Laffan.
Historycznie import LNG przez Terminal Świnoujście po
rozładunku 2/3-ch tej dostawy przekroczył 380 TWh i prawdopodobnie w
II-2025 roku osiągnie 400 TWh.
Wacław Sałaban, listopad 2024 roku.
PS Włoska spółka energetyczna Edison, będąca w grupie podmiotów wyruchanych przez Venture Global w długo-terminowych kontraktach na import LNG z Calcasieu Pass, została oficjalnie poinformowana przez amerykański podmiot, że ich wspólna umowa podpisana we IX-2017 roku i obowiązująca od 01.01.2023 (na 1 mln t/r), może będzie realizowana po … IV-2025! Czyli po zakończeniu sezonu grzewczego na półkuli północnej. Edison jest w sporze arbitrażowym z Venture Global. PGNiG podpisało swoją umowę w X-2018 roku.
* Obecnie grupa Q-Flex z min 7-ma pobytami w Świnoujściu liczy 7
jednostek (z 31), a z 6-ma … 6.
Prawdopodobnie między Global Sealine a Maran Gas Leto będzie również dostawa celowa, która wpływa właśnie na załadunek do Sabine :).
OdpowiedzUsuń