Debiutował dopiero w VII-2020 r., jako 25-ty Q-Flex! Ale zrobił to z … przytupem dostarczając [100.] dostawę dla Terminala Świnoujście (67-my ładunek katarski). Było to rok po zakończeniu marszruty dookoła Świata jako jedyny dotychczas Q-Flex! Ponownie zawinął na Bałtyk rok + kwartał później. Obecnie po ponad 3-ch latach.
Wpłynął 11.11./h0855. Wypłynął 12.11./h1625.
Wyładował LNG o wartości energetycznej 1378 GWh, jako [320.], 149-ta
dostawa katarska. Tegorocznie: 52-ga ogółem i 18-ta z kontraktu z
QatarEnergy.
Import listopadowy zainaugurowały 2 ładunki z
Kataru nieprzedzielone inną dostawą, mimo odstępu 9-ciu dób.
W ujęciu logistycznym floty Q-Flex:
Jest to 9-te zawinięcie w nieprzerwanej serii
odwiedzin Świnoujścia przez Q-Flexy z podgrupy rzadko odwiedzających Bałtyk. A
były to, ostatni debiutujący Q-Flex (Al Thumama) oraz 3x2-gie zawinięcia,
4x3-cie i 4-te. Owa seria trwa od 10-go pobytu lidera w odwiedzinach gazoportu (wśród
Q-Flex) - Al Nuaman w V tego roku ze 140-tą dostawą katarską ([286.]).
Ironicznie: czyżby zamierzone dążenie do zrównania
statystyk pobytowych wśród Q-Flex na Bałtyku? Obecna dysproporcja po prawie
9-ciu latach trwania kontraktów z QatarEnergy, pomiędzy liderem w zawinięciach,
a ostatnim debiutantem, to aż 10:1. Ale może powyższa seria rzadko zawijających
do Gazoportu Q-Flex zostanie przerwana w 150-tej dostawie katarskiej i to z …przytupem!
Obecnie płyną wokół Afryki Al Huwaila/x10(?)
i Al Utouriya/x5(?), oba bez zadeklarowanego portu docelowego w AIS.
Wacław
Sałaban, listopad 2024 roku.
20 dostaw z Kataru w roku kalendarzowym, tego jeszcze nie grali
OdpowiedzUsuń