Będzie to najwcześniejsza inauguracja importu w roku! Dotychczas najwcześniej następowało to 4 stycznia w latach 2019 i 2022, za sprawą odbiorów dostaw katarskich.
Zapowiedź jego zawinięcia (ETA 01.01.2025 r.) przez ZMPSiŚ nastąpiła już 26.11. W momencie gdy trawersował Biskaje w drodze dookoła Afryki z … Ras Laffan (25-27.10.) do Zeebrugge (ETA 28.11.). Obecnie trwa rozładunek. Była to 1-sza realizacja dostawy przez ten metanowiec po przekazaniu do eksploatacji w X-2024 greckiemu armatorowi GasLog. Od razu pływa w 9-cioletnim czarterze dla Mitsui OSK Lines (MOL).
Marvel Phoenix to LNGC kl. 174/DSME(X-2024) wyposażony w silniki HP-2S ME-GI, 2 generatory wałowe i system ponownego skraplania (FRS).
Czyli od zapowiedzi przypłynięcia do Świnoujścia, w
następne 36 dób, nówka Marvel Phoenix dopłynął na 1-szy rozładunek i odbywa
go, oraz zrealizuje dopłynięcie do któregoś (?) terminala wytwórczego na
załadunek, jego odbycie, oraz przypłynie na Bałtyk do Świnoujścia ETA
01.01.2025. Dobrze byłoby, aby była to [331.] dostawa ogółem i nieistotne
… skąd będzie ten spot!
Szczegółowe wyjaśnienie tej kwestii innym razem.
Wacław Sałaban, listopad 2024 roku.
PS W kontekście zapowiadanej nówki spod igły ↑, informuję, że w lewej szpalcie bloga, w części [strony i zestawienia], w pkt. 9. Rodzaje napędów stosowanych w metanowcach, jest zamieszczona aktualizacja opracowania Piotra Kosza PORÓWNANIE TECHNOLOGII NAPĘDÓW STOSOWANYCH W METANOWCACH (stan na listopad 2024 r.). Autorowi dziękuję za udostępnienie, a Czytelników zapraszam do lektury.
Wybór kandydata z krzaków polityki, na głowę państwa, jest pisiorstwem!
Raczej drugiego stycznia wejdzie
OdpowiedzUsuńChyba ostatni oddany przez DSME bo formalnie produkowany pod szyldem DSME, następny oddny to już raczej jako HANWHA
OdpowiedzUsuńDyspozytura zgłosiła kolejną dostawę od CMI - Flex Endeavour z kolejną dostawą kontraktową 9.12.
OdpowiedzUsuńDzieki
Usuń