Clean Cajun rano 26.02. zacumował na redzie Sabine Pass, po powrocie z realizacji dostawy z Ingleside do tureckiego Dortyol (30-31.12.2024 → 20-21.01.2025). W południe 26.02. po sąsiedzku zakotwiczył PIS Paragon po powrocie z Peru. Natomiast wieczorem 26.02. ZMPSiŚ zakomunikował, że Clean Cajun nawiedzi Świnoujście ETA 16.03. Załadunek odbył się 28.02.-01.03.
Ostatecznie zawinął 17.03./h1400 i zacumował przy
nowym stanowisku - wypłynął 18.03./h1835.
[346.] / 17-ta tegoroczna i już 6-ta od CMI,
a płyną kolejne 2 ładunki z odbiorem w marcu!
Rozładunek prawie 1099 GWh. Wreszcie
sensowna wielkość dostawy dla klasy 200/HHI. Ale dopiero 11-ty ładunek
dowieziony nie przez Q-Flex.

Tym ładunkiem przekroczono historyczną granicę
410 TWh importu LNG przez Terminal Świnoujście. Nastąpiło to tuż
po zmiany doby terminalowej 17/18.03., tj. tuż po h0600 18.03.
Jest spora szansa na rekord miesięcznego importu ze
sporym przekroczeniem >9000 GWh (9 TWh).
Nastanie to za sprawą obsuwy 5-tego odbioru w
II-2025 na początek III-2025 - dostawa [342.], oraz dzięki 2-m dostawom katarskim
w tym miesiącu.
I kw.2025 zamknie się rekordowo 20-ma
odbiorami, ale nie liczmy na 80 odebranych dostaw w 2025r.
Oczywiście I kw. będzie rekordowym ok. 22 300
GWh.
Wacław
Sałaban, marzec 2025 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,