To metanowce kl. 200/HHI(2022-2023) - armator Dynagas, zawiną w odstępie 4-ch dób: Clean Cajun/2 - ETA 16.03. i Clean Destiny/3 - ETA 20.03. Oba w czarterze Cheniere, oba z ładunkami z Sabine Pass. W swoich dotychczasowych 3-ch zawinięciach nie udowodniły swymi ładunkami swojej nominalnej pojemności:
Czekam na ładunek o wielkości energetycznej 1200÷1250 GWh.
Ów „najazd” poprzedzi zawinięcie GasLog
Galveston, też pływa w czarterze Cheniere, też z ład. z Sabine Pass. Czyli
3 dostawy podrząd w III-2025 (w odstępach co 4 doby) od Cheniere Marketing
International. Po 3-ch w I-2025 i jednej w II-2025, I kw. zakończy się z 7-ma
dost. kontraktowymi z 21 w roku. Czyli będzie miesięczne wyprzedzenie w
realizacji tej umowy z CMI. W poprzednich 1-szych kwartałach 2023 i 2024 roku
odbieraliśmy po 5 dostaw od CMI!
Czy to nie jest taktyczne zadziałanie/przygotowanie
przed „nawałem” odbiorów z Calcasieu Pass? Od 23.04.2025 roku!
Jeszcze jedna ciekawostka obserwacyjna związana z
kontraktem z CMI.
Ostatnie 20 ładunków, tj. w okresie
26.05.2024-20.03.2025, a poprzedził je debiut Clean Destiny (↑), CMI
dostarczyło nam z Sabine Pass. W tym czasie były 3 dost. z Ingleside, ale
spotowe - nie wiadomo od kogo. A zapowiadano, że to terminal w Ingleside będzie
głównym wytwórcą obsługującym nasz kontrakt z CMI. Łącznie na 57 (8/2019-2022+21/2023+21/2024+7/2025) odebranych ładunków w ramach kontraktu z CMI proporcja będzie całkowicie odwrotna,
Sabine Pass - Ingleside 47:10! Spotowo 43:12.
Po 3-ch kolejnych debiutach metanowców [341÷343] na końcu II-2025 i na przełomie miesięcy, w III-2025 podrząd będą wspomniane ↑ 3 ładunki kontraktowe [345÷347], a owe 3-ki przedzieliła dostawa katarska [344.]. 2-ga katarska [348.] zakończy ową serię. Obie dostawy katarskie dowiezie duet Q-Flex należący do ścisłej czołówki w ilości odwiedzin Świnoujścia - po x9.
Wacław Sałaban, marzec 2025 roku.
Taka ciekawostka
OdpowiedzUsuńx.com/TomaszWlodek/status/1899409752909627501