Przypłynął po raz 2-gi. To kolejny LNGC realizujący
dostawy do Terminala Świnoujście raz za razem*
[07-09.01.→ (16 dni) + 26-27.01.→ (26 dni, w tym szlajanie się
Ingleside-Sabina Pass) + 23-25.02. → (15 dni) 12.03.].
Pobyt w Gazoporcie: 12.03./h0840 - 13.03./h1040.
Dostawa: [345.] / 16-ta tegoroczna / 55-ta
ogółem z kontraktu z CMI. O wymiarze 1028 GWh.
To 1-sza z 4-ch, a nie z 2/3-ch** kol. dostaw z Sabine Pass [345.-348.], realizowanych przez jednostki pływające w czarterze Cheniere, co sugeruje realizację dostaw w ramach kontraktu z Cheniere Marketing International. Czy wszystkie to dostawy kontraktowe (?), czy może któraś spotową (?), będzie można wywnioskować w kolejnych miesiącach (nie ma co liczyć na komunikat Biura Prasowego PGNiG: nie wiedzą + nie potrafią rozróżniać).
Generalnie trwa:
- znaczna intensyfikacja odbiorów z kontraktu z CMI
- rekordowe 8 odb. w kwartale na 21 ład./rok,
- umiarkowana ilość dostaw od QE - w IV-2025 będzie
tylko 1-na i 5-ta tegoroczna z 18-tu ład./rok.
Czy to przygotowania przed nawałem odbiorów
z Calcasieu Pass od V-2025?
Oby! Ale wątpię! Nie liczę na wiarygodność Venture
Global.
Wacław Sałaban, marzec 2025 roku.
* To 20-te takie sparowanie (7x Q-Flex). Są jeszcze dwie
3-ki raz za razem (Maran Gas Apollonia) i … 6-ka (Golar Seal).
** moje błędne i nie trafione prognozowanie dla III-2025 roku: początkowo
oraz powtórnie.
Świeże: w USA potaniały jajka!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,