Klasa 174/DSME-2021 - armator Global Shipping Company /
zarządca Nakilat Shipping QATAR Ltd.
[więcej o
flocie Global+]
Załadunek [373.] nastąpił w Sabine Pass 30.06.- 02.07., a zapowiedź przybycia tego spotu od Shell nastąpiła tuż przed wypłynięciem z Sabine Pass. Przybył po raz 2-gi, a debiutował z dostawą [247.]/ 06.09.2023, był to spot Shell z Punta Europa - Gwinea Równikowa (dotychczas 1-ny ład. od tego wytwórcy!).
Tak, ten przedstawiciel floty Global+ pływa w
czarterze Shell i odwiedza Świnoujście tylko za sprawą zakupionych dostaw
spotowych. Pozostałe 3 jedn. Global+ pływają w czarterze Cheniere, a 2 z nich regularnie
przypływają z dost. w ramach długoterminowego kontr. z Cheniere Marketing
International.
To 11-ta realizacja jednostkami Global+, a rozrzut
wielkości tych ładunków przekracza aż 150 GWh. ↓
Wpłynął 19.07./h0735, wypłynął 20.07./h1050. Jednodobowo rozładował tylko 994 GWh (spot). ↑
Dostawa [373.], 44-ta tegoroczna, oraz
historycznie … 100-ny ładunek z Sabine Pass!
Po Ras Laffan (159 ład.) to 2-gi wytwórca
naszego importowanego LNG przez Terminal Świnoujście*!
Wytwórczo(!) na 188 odebranych ładunków z
USA (8 terminali) przez
Terminal Świnoujście:
- 100 z Sabine Pass [w kolejnym
wpisie podsumuję ową okoliczność],
- 25 z Ingleside, tj. z 2-go terminala
Cheniere,
- tylko 19 z Calcasieu Pass, pomimo
trwającego kontraktu z Venture Global (od 01.01.2023 - brak min 51 odbiorów),
- 17 z Freeport,
- 16 z Hackberry,
- 10 z CovePoint,
- tylko 1 z Elba-Savannah,
- gówno z Plaquemines (uruchomiony
01.01.2025 r.), pomimo kontraktu z Venture Global!
Wacław Sałaban, lipiec 2025 roku.
* Wśród 12(?)-tu dostaw łykniętych przez Kłajpedę dla nas (obsłużonych
odbiorem, regazyfikacją i przetłoczonych na Ścianę Wschodnią - betonową),
mam 2 niezidentyfikowane (skąd?), i to tylko te może były wytworzone w Sabine
Pass (Hackberry x4; Melkøya x3; Ingleside x1,5; Freeport x1 + 2x?).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,