Płynie druga dostawa LNG dla
Terminalu Świnoujście z Hackberry
(USA). W drodze z tym ładunkiem jest metanowiec BW Brussels. Załadunek odbył się 11-12.06. ETA 27.06.
Tu wyjaśnienie: nazwa terminala
eksportowego zlokalizowanego pomiędzy Hackberry i Lake Charles, to Cameron LNG z siedzibą w …Hackberry. Z
uwagi na fakt, że większość terminali identyfikuje się ze swoją lokalizacją,
dostawy z Cameron LNG określam jako z Hackberry. Natomiast Lake Charles, mimo
że jest portem dominującym w Calcasieu Lake, to nie jest precyzyjnym
określeniem dla terminalu Cameron LNG, ale często używanym w portalach AIS za
sprawą sygnałów słanych ze statków i w mediach.
Kolejną ciekawostką
(nieścisłością) jest funkcjonowanie dwóch wersji nazwy tego metanowca:
- obecnie w zestawieniu
armatorskim i w portalach statkowych jest nazwa BW BRUSSELS i bandera Singapuru,
- druga, poprzedzająca wersja
nazwy, to BW GDF SUEZ BRUSSELS i
początkowo ten metanowiec pływał pod banderą Bermudów, podobno do 2009 roku.
Ale na wszystkich dostępnych zdjęciach, wykonanych do IV 2019, na burtach i
rufie figuruje ta dłuższa wersja :-)
Ciekawe jak opisany zawinie do
Świnoujścia? Prawdopodobnie w ubiegłym roku przechodził drugi przegląd klasowy
i remont stoczniowy, a na ostatnich dostępnych zdjęciach prezentuje mocno
poobcierane burty :-)
II-IV
2019 roku.
BW Brussels (2009 DSME) ma pojemność 159,3 tys.m3
(wg. armatora). Poprzednią dostawę z Sabina Pass (01.05.) zrealizował do greckiej
Revithoussa (20-22.05.), ale generalnie rozwozi LNG zewsząd.
Reprezentant BW Group odwiedził już Świnoujście - z
[79.] dostawą (10.01.2020) zawinął BW
Pavilion Leeara dowożąc trzeci spot z Cove Point.
Wacław Sałaban, czerwiec 2020 roku.
Jest więcej ludzi dobrej
woli od dojącej „dobrej zmiany”.
AL AAMRIYA kolejna z odpadających (kierynek: MARSAXLOKK (Malta) na 17.06)
OdpowiedzUsuńAl Aamriya już wykluczało małe zanurzenie (11,3m). Ciekawe, czy to będzie pierwsza dostawa Q-Flex dla Malty? Jeśli, to będzie chyba długotrwały rozładunek. Nie wykluczałbym Malty tylko jako redowy postój.
UsuńFakt -Malta to nietypowy odbiorca q-flexów ,AL AAMRIYA pozostaje w grupie potencjalnych dostawców do Polski
OdpowiedzUsuńZ uwagi na małe jego zanurzenie (nie pełne załadowanie), nie podejrzewam go o zawinięcie na Bałtyk. Natomiast, ewentualny błąd (cyfrówkę) w wysyłanych danych AIS, wyklucza zmiana wartości zanurzenie z 11,4 na 11,3m, po przejściu Kanału. :-)
UsuńW swoich poszukiwaniach i ewentualnych odrzucaniach nie jestem tak szczegółowy(bardziej patrzę na fizyczny kierunek-jeszcze się nie zdarzyło żeby statek z okolic Indii skręcił na zachód i AIS ale bardziej gdzie a nie jak zanurzony
OdpowiedzUsuń