sobota, 13 czerwca 2020

[99.]: BW Brussels / BW GDF SUEZ Brussels

Płynie druga dostawa LNG dla Terminalu Świnoujście z Hackberry (USA). W drodze z tym ładunkiem jest metanowiec BW Brussels. Załadunek odbył się 11-12.06. ETA 27.06.

Tu wyjaśnienie: nazwa terminala eksportowego zlokalizowanego pomiędzy Hackberry i Lake Charles, to Cameron LNG z siedzibą w …Hackberry. Z uwagi na fakt, że większość terminali identyfikuje się ze swoją lokalizacją, dostawy z Cameron LNG określam jako z Hackberry. Natomiast Lake Charles, mimo że jest portem dominującym w Calcasieu Lake, to nie jest precyzyjnym określeniem dla terminalu Cameron LNG, ale często używanym w portalach AIS za sprawą sygnałów słanych ze statków i w mediach.


Kolejną ciekawostką (nieścisłością) jest funkcjonowanie dwóch wersji nazwy tego metanowca:
- obecnie w zestawieniu armatorskim i w portalach statkowych jest nazwa BW BRUSSELS i bandera Singapuru,
- druga, poprzedzająca wersja nazwy, to BW GDF SUEZ BRUSSELS i początkowo ten metanowiec pływał pod banderą Bermudów, podobno do 2009 roku. Ale na wszystkich dostępnych zdjęciach, wykonanych do IV 2019, na burtach i rufie figuruje ta dłuższa wersja :-)
Ciekawe jak opisany zawinie do Świnoujścia? Prawdopodobnie w ubiegłym roku przechodził drugi przegląd klasowy i remont stoczniowy, a na ostatnich dostępnych zdjęciach prezentuje mocno poobcierane burty :-)

II-IV 2019 roku.

BW Brussels (2009 DSME) ma pojemność 159,3 tys.m3 (wg. armatora). Poprzednią dostawę z Sabina Pass (01.05.) zrealizował do greckiej Revithoussa (20-22.05.), ale generalnie rozwozi LNG zewsząd.
Reprezentant BW Group odwiedził już Świnoujście - z [79.] dostawą (10.01.2020) zawinął BW Pavilion Leeara dowożąc trzeci spot z Cove Point.

Wacław Sałaban, czerwiec 2020 roku.


Jest więcej ludzi dobrej woli od dojącej „dobrej zmiany”.

5 komentarzy:

  1. AL AAMRIYA kolejna z odpadających (kierynek: MARSAXLOKK (Malta) na 17.06)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Al Aamriya już wykluczało małe zanurzenie (11,3m). Ciekawe, czy to będzie pierwsza dostawa Q-Flex dla Malty? Jeśli, to będzie chyba długotrwały rozładunek. Nie wykluczałbym Malty tylko jako redowy postój.

      Usuń
  2. Fakt -Malta to nietypowy odbiorca q-flexów ,AL AAMRIYA pozostaje w grupie potencjalnych dostawców do Polski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z uwagi na małe jego zanurzenie (nie pełne załadowanie), nie podejrzewam go o zawinięcie na Bałtyk. Natomiast, ewentualny błąd (cyfrówkę) w wysyłanych danych AIS, wyklucza zmiana wartości zanurzenie z 11,4 na 11,3m, po przejściu Kanału. :-)

      Usuń
  3. W swoich poszukiwaniach i ewentualnych odrzucaniach nie jestem tak szczegółowy(bardziej patrzę na fizyczny kierunek-jeszcze się nie zdarzyło żeby statek z okolic Indii skręcił na zachód i AIS ale bardziej gdzie a nie jak zanurzony

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,