Al Kahttiya swoim czwartym zawinięciem do Świnoujścia
zakończył piąte w kolejności półrocze (I p. 2018 → I p. 2020), czyli od momentu
obowiązywania drugiego
kontraktu katarskiego, z odebranymi 9 dostawami katarskimi (w każdym
półroczu) na 12 nominalnych wg. obu kontraktów z Qatargas (Q-1 x11 i Q-2 x13
ładunków w roku - szczegółowo o tym poniżej). Czyli stała regularność w
rezygnacji (-3 ładunki z Ras Laffan w półroczu).
Czy też taka wystąpi w drugiej
połowie 2020 roku, przy znacznej nadpodaży LNG na Świecie?
Przypomnienia:
kontrakt Q-1 opiewa na 1 mln
ton LNG rocznie, natomiast Q-2, zasadniczo, też na 1 mln, ale w początkowych
trzech latach obowiązywania (2018-2020) ma wymiar 1,17 mln ton na rok.
1 mln ton LNG = 11 średnich
ładunków Q-Flex po 210 tys.m3 LNG [stosowne
przeliczniki] i przy założeniu zbliżonej liczby zawinięć Q-Flex powstałych
w stoczni DSME i w SHI/HHI. Dotychczas na 66 dostaw jest 33:33! Natomiast 1,17
mln ton LNG = 13 Q-Flex. Tym samym, w latach 2018-2020, nominalna liczba
ładunków z Ras Laffan to 24 w roku.
Nikt nie informował o
ewentualnej korekcie wymiaru Q-2 do poziomu 1 mln ton. Gdyby nawet ograniczenie
wymiaru nastąpiło, to byłoby sprzeczne z medialnym rykiem o corocznym,
intensywnym, zwiększaniu importu LNG w celu zastępowania dostaw ze wschodniej
gazrurki. Tym samym, że wymiar rezygnacji z katarskiego importu jest
niebagatelny i wynosi trzeci rok z rzędu 25%!
Odbiór po 18 dostaw zamiast 24
w latach 2018-2019 i 9 na 12 ładunków w pierwszej połowie 2020, daje łącznie w
ostatnim okresie 2,5 lat odbiór 45 ładunków zamiast 60-ciu, czyli rezygnacja z
15-tu.
Ale CICHO! Rozbudowujemy
Terminal Świnoujście, gdyż ma zakontraktowane „100%” mocy przez PGNiG :-) Co
nie jest prawdą! A wyliczenia faktycznego wykorzystania pominę.
Na koniec wspomnę (uprzedzając przyszłe
podsumowanie 100 dostaw), jakoś tak przypadkowo, te 25% porzuconego katarskiego
importu, wielkościowo (prawie co do 1 tony) zastąpił zasadniczo import spotowy
z USA i policzone jest to bez tych sporadycznych trzech ładunków, w ramach
długoterminowego kontraktu z Cheniere :-) Taniej? Możliwe. Korzystniej
politycznie dla rządzących? Na pewno!
O samym zawinięciu Al Khattiya:
wejście planowo 17.06. i typowo
o h0830, wypłynięcie planowo 18.06. i o standardowej h1400.
O dostawie statystycznie:
98. ogółem, 66. katarska,
20. tegoroczna i 10. w II kwartale 2020 roku.
A wielkościowo?
W momencie redagowania wpisu
nie było kompletnych oficjalnych danych (w GWh), ale nic szczególnego nie
będzie w wymiarze tego ładunku - Al Khattiya ma rodowód z DSME :-)
Wacław Sałaban, czerwiec 2020 roku.
A propos LGBT - opis zdjęcia:
„Druga
córka z drugiego męża, która ma starszą siostrę z pierwszym mężem swojej matki,
który jednak nie jest jej ojcem, pcha wózek z młodszym bratem, który
prawdopodobnie jest synem trzeciego męża jej matki … Coś pomyliłem?”
Nie
rozumiesz? Na opisywanym zdjęciu jest polska, katolicka rodzina ze
świecznika, precyzyjniej;
to są skomplikowane rodziny po rozwodach, także kościelnych (stwierdzenie
nieważności małżeństwa). Kluczowa mama nie jest wdową! Tak, utraciła matkę i
ojca. Jej wujek jest zwykłym posłem. Zdjęcia litościwie, JESZCZE, nie
zamieszczam.
Tym razem pretekstem jest
kolejne ukazanie się kluczowej katolickiej mamy na …świeczniku.
Al Saflya 3.07 w Świnoujściu wg.UM w Szczecinie i dyspozytora portów
OdpowiedzUsuń:-)
UsuńDzięki.
Ja nie trafiłem nic z 3(państwo ,statek ,termin), Pan -Panie Wacławie chociaż państwo
OdpowiedzUsuńTo znikome "trafienie":-)
UsuńZapraszam do lektury komentarzy pod: "2. Dostawy LNG do Świnoujścia [n.]".
Sokato z Bonny w świnoujściu wg dyspozytora
Usuńps tam jest powielony przeze mnie błąd Sokoto(imo: 9216303)
OdpowiedzUsuńps2 jak na mój gust to to jest (tyle, że niedoszła) setna dostawa (poprostu coś nie wyszło w planowaniu, zamawianiu itp. itd.) oczywiście nikt do tego się nie przyzna
OdpowiedzUsuńKolejno:
Usuń- dzięki za bycie "sygnalistą" :-)
- LNG Sokoto + Bonny, to niezła ciekawostka w Świnoujściu!
- a dlaczego taka para miałaby uczcić jubileuszową dostawę? Byłyby pytania: co to za ładunek? Od kogo - ale sprzedającego!? W ramach jakiego kontaktu? Itd. Cała fura niezręcznych pytań, a przypomnę, od ponad roku, od prawie dwudziestu dostaw spotowych, trwa zero informacji o ich szczegółach, poza informacjami nie do ukrycia/zamaskowania tzn. jaki metanowiec i skąd! > [Dostawy spotowe do Świnoujścia].
Ja jednak myślę ,że miało być z tego "coś" więcej (min. w stylu kontraktu z CMI) a że wyszło tylko-nowy statek + nowy eksporter(chociaż niekoniecznie firma) to na szybko zamówili q-flexa a na szybo znaczy nie tego (widziałbym Al Nuamana) ,który byłby najbardziej medialny.
Usuń