sobota, 9 stycznia 2021

Drugie zawinięcie Maran Gas Apollonia + Hegemann IV

Po nieśpiesznej żegludze z Sabine Pass, Maran Gas Apollonia zakotwiczył na odległej redzie Świnoujścia (przy pławie N-1) 05.01. po h0800. Samo wpłynięcie zostało zaplanowane na noc 08.01. Przypomnę, MGA zawijał już do gazoportu, czyli nocnej wejście było możliwe wg. instrukcji dla zawinięć metanowców.

Pogłębiarka Hegemann IV wpływa do Gazoportu Świnoujście.

Dobę od zakotwiczenia metanowca do Zatoki Pomorskiej wpłynęła pogłębiarka Hegemann IV, przybywając z niemieckiego Emden. 06.01. o h1600 wpłynęła do gazoportu i rozpoczęła bagrowanie w południowo-zachodniej części basenu, czyli w miejscu budowy planowanego drugiego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego. Precyzyjny ślad na mapie nawigacyjnej ukazuje, że pogłębianie odbywało się poza obszarem obrotnicy, której skraj oznakowany jest żółtymi pławami. Pogłębiarka Hegemann IV zdążyła, przed zawinięciem metanowca do gazoportu, 6-krotnie wywieźć urobek na odkład oddalony 12 Mm na NNE - przy granicy wód terytorialnych.

Oczywiście prace pogłębiarskie trwały podczas rozładunku metanowca, natomiast falochron centralny był zamknięty z uwagi na bliski rozładunek metanowca i …nieodległe prace hydrotechniczne.

Nocne zacumowanie (h0300) i po dobie odcumowanie (h0340), uniemożliwiło sensowną obserwację kamerami internetowymi, ale ograniczyło tylko do jednej doby …zamknięcie falochronu.

[114.] / 1003 GWh / 150 581 m3 / 24 ładunek z USA - prawdopodobnie 5 kontraktowy od CMI.

Wacław Sałaban, styczeń 2021 roku.

PS 299 wpis na MORSKOŚCI!! - zarazem 1000 na obu MORSKOŚCI! + !!



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,