środa, 13 stycznia 2021

Pierwsza dostawa dla chorwackiego terminalu FSRU - LNG Croatia

Planowo 01.01.2021 roku nastąpiło zawinięciem Tristar Ruby (ex-British Ruby - do 2019, stocznia HHI - 2008, poj. nom. 155 tys.m3) z ładunkiem z Cove Point (załadunek w dn. 18-19.12.). Rozładunek odbył się 01-03.01.2021 roku.

Historyczny manewr cumowania statek-statek w dniu 01.01.2021 roku przy wyspie Krk.
Do burty LNG Croatia (ex-Golar Viking / 2005) cumuje Tristar Ruby (ex-British Ruby / 2008).

Instalacja regazyfikacyjna przy/na wyspie Krk będzie miała zdolność przesyłania do 2,6 mld m3 gazu ziemnego rocznie.

***** ***

Na początku stycznia 2021 nastąpiło ponowne uruchomienie FLNG Prelude (Shell), po blackout w lutym 2020 roku, zlokalizowanego na wschodnim skraju Morza Timor przy N-Australii. FLNG Prelude ma zdolności produkcyjne w wysokości: 3,6 mln ton LNG, 1,3 mln ton kondensatu i 0,4 mln ton LPG.

Pierwszym, po reaktywacji, metanowcem odbierającym LNG w dniach 07-08.01. był Symphonic Breeze*, młodszy brat Arctic Voyager (VII 2006), kuzyn Arctic Discoverer (Ichihara - II 2006) +pociotki Arctic Princess/Lady (oba Nagasaki). Symphonic Breeze jest bardzo rzadkim gościem na wodach Atlantyku - zasadniczo pływa po Pacyfiku i Indyku. Obecnie płynie z ładunkiem do Japonii.

No to teraz pora na reaktywację terminalu Melkøya.

Wacław Sałaban, styczeń 2021 roku.

* początkowo pływał jako Neva River i Celestine River do 2016/2017, stocznia Kawasaki - XII 2007, operator "K" Line LNG Shipping Ltd.


(Agencja OBAJTEK ex-PRESS)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,