Wypłynął po załadunku (18-19.12.) z Sabine Pass. Świnoujście ETA 08.01.2021, wg. Stacji Pilotów (wg. AIS / ZMPSiŚ 04.01.). Czyli będzie to inauguracja dostaw LNG w nowym roku. Wysoce prawdopodobne, że jest to 5 dostawa w ramach kontraktu z Cheniere Marketing International.
Ale
tradycyjnie trwa cisza, gdyż spółka skarbu państwa PGNiG upublicznia zapowiedzi
zawinięć lub ich podsumowania wyłącznie, gdy służy to medialnie polityce i
politykom [***** ***] - nie polityce informacyjnej dla suwerena o poczynaniach
spółki państwowej.
Inna
sprawa, to czym się jest chwalić - mizerią? Gdy po dwóch latach trwania trampowskiego
kontraktu, jest to co najwyżej 5 ładunek. Czy dotychczasową proporcją: 2 do 18
ładunków katarskich (znacznie większych tj. +36,5%) w każdym z tych dwóch lat? Ale
faktycznie, ta proporcja jest korzystniejsza
od 1:27!
Będzie
to trzecie zawinięcie Maran Gas
Apollonia na Bałtyk, drugie do Gazoportu Świnoujście. Uprzednio była to [85.]
dostawa ogółem, z zawinięciem 26.02.2020
roku, ze spotem z Cove Point. Prawdopodobnie, gdyż j.w. (↑ poprzedni akapit),
była to dostawa w ramach umowy z pośrednikiem handlowym, brytyjską Centrica LNG
Company Ltd.
Sytuacja
w dniu 31.12.2020, h1700.
Maran Gas Apollonia z Sabine Pass do Świnoujścia [114.], ETA
08.01.2021.
Point Fortin z Hackberry do Kłajpedy (FSRU Independence), ETA
01(?).01.2021.
Tristar Ruby z Cove Point do Chorwacji (FSRU LNG Croatia), ETA
01.01.2021. i z faktycznym, prosto z marszu, zacumowaniem o h0800. Jest to
komercyjne uruchomienie chorwackiego FSRU.
Stena Clear Sky ze Świnoujścia [113.] do ?
Al Sadd ze Świnoujścia [112.], przez Montoir (załadunek
st.-st.) na Bliski/Środkowy/Daleki Wschód?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,