Maran Gas Apollonia zmierza do Świnoujścia
z Cove Point – wpływa już na wody europejskie. Ta jednostka to znana
konstrukcja metanowca z HSHI (2014) o poj. 164 tys.m3 LNG. Załadunek
w Cove Point nastąpił w dniach 10(?)-12.02.2020 roku. Z Zatoki Chesapeake wypłynął
12.02. > Świnoujście: ETA 26.02.
w dniach
26-27.12., dostarczając ładunek z Corpus Christi do Kłajpedy.
Ciekawostki statystyczne:
To będzie trzeci metanowiec Maran Gas Maritime Inc. w Świnoujściu, po
dostawach:
[61.] 07.06.2019: Maran Gas Sparta (HSHI 2015), 1007 GWh z
Cove Point (23 doby na
redzie Świ.)
[75.] 28.11.2019: Maran
Gas Posidonia (HSHI 2014), 1013 GWh z Sabine Pass.
Będzie to 4 ładunek pozyskany z
Cove Point, po:
- inaugurującym [46.] - Hoegh Gallant,
- wymienionym powyżej [61.] - Maran Gas
Sparta,
- tegorocznym [71.] - BW Pavilion Leeara.
Będzie to 85 dostawa zrealizowana
do świnoujskiego terminalu przez 42-gi, różny, metanowiec.
Ilość jest identyczna z listą jednostek autoryzowanych
- 42 metanowce, ale 4 jedn. są podmienione.
Są na liście, ale nie zawijały:
British Listener, Cool Voyager, Seri
Camar, SS Dukhan.
Zawijały ale nie są na liście:GasLog Greece, BW Pavilion Leeara, WilPride,
Maran Gas Apollonia.
Wacław Sałaban, luty 2020 r.
PS Do Świnoujścia
(ETA 20.02.) pod balastem zmierza Maran
Sky z Gdańska, gdzie rozładował COŚ z Kolumbii!
Przecież podwyżka im się należy!
Bo ich robota na hałdach leży!
÷
Banaś, BAnaś, BANaś, BANAś, BANAŚ !!!
Pytanie jeszcze - jaki metanowiec dostarczy gaz nigeryjski? Szkoda że sferyczne LNG Bayelsa i LNG Cross River "odpadły" :( Podejrzewam, że dostawę z Bonny również zrealizuje jednostka, której na liście autoryzacji nie ma.
OdpowiedzUsuńObserwujmy Golar Tundra i właśnie wypływający Maran Gas Lindos :-)
OdpowiedzUsuńJa osobiście kibicuję zawinięciu jednostki typu Dukhan (seria Q-Fleet) - sferyczny pięciozbiornikowy metanowiec - najładniejsza klasyka!
Tak, też mam je na uwadze; jest jeszcze Golar Bear. Ciekawe że w AIS nic nie podaje (LNG Bayelsa tak samo nic nie sygnalizował aż do postoju na redzie Santa Cruz de Tenerife). Śledzę ruch w delcie Nigru od dłuższego czasu i tam naprawdę dużo jest niewiadomych...
UsuńOoo... Golar Bear uciekł mi :-) , a jest kandydatem! To oficerowie na mostkach nie wprowadzają danych do nadajników AIS o portach docelowych. Też często bywa, że tuż po wypłynięciu, np. z Ras Laffan (+inne), krótko, przez kilka godz. podają port docelowy, aby potem na długo jego nazwę usunąć z treści w sygnale AIS. Tak było z LNG Bayelsa.
UsuńMój adres fri@fri.info.pl