Czwarte zawinięcie Al Huwaila (również środek stawki w liczbie zawinięć do Świnoujścia) - ETA 07.06. h0600 (istotne!), w przeciwieństwie do poprzedniej dostawy katarskiej (Al Oraiq/4), zapowiada możliwość czegoś szczególnego (↓ - prawo serii). Tym bardziej, że wśród dotychczasowych wielkości ładunków dostarczonych tym Q-Flex, jedna była istotna wielkościowo. Oczywiście, ten Q-Flex ma rodowód ze stoczni SHI.
Historia
dotychczasowych zawinięć Al Huwaila (źródło):
1. [11.] - 1418 GWh, po debiucie, na wyjściu
staranował pławę podejściową N-2 (więcej
w odnośniku).
2. [24.] - 1413 GWh, w tej dostawie była
jubileuszowa 2-mln tona LNG zaimportowanego morzem.
3.
[105.] - 1424 GWh, 3
rekordowo duży ładunek w historii Terminalu Świnoujście.
4.
[129.] - 14?? GWh,
przy średniej 1418 (z 39 dowózek) dla grupy Q-Flex z HHI/SHI.
Jeszcze
jedna ciekawostka, która uszła dawno temu mojej uwadze, a jest istotna
statystycznie - tu na operatora terminalu (Polskie LNG / Gaz-System)
bym nie liczył, że się w końcu w tym połapie!
Dotyczy
wspomnianej ↑ [105.] dostawy zrealizowanej 09.09.2020 roku, rozładowanej w jedną dobę terminalową, która przypomnę jest liczona h0600-0600. Czyli
doba 09.09. trwała od 09.09./h0600 do 10.09./h0600. W tym czasie, całkowity
rozładunek Q-Flex Al Huwaila, tj. 1423,605408 GWh, stanowi dobowy rekord rozładunku w Gazoporcie
Świnoujście, tj. około 213 755 m3LNG.
Sprawdziłem
swoje archiwum danych i dane oficjalne Terminalu Świnoujście, które były
skrupulatnie udostępniane przez Polskie
LNG do momentu „wchłonięcia” przez Gaz-System
(31.03.2021), a obecnie zaczynające znikać (np. brak danych za II-III 2021
roku, czyżby Polskie LNG nie zdążyło ich zarchiwizować?). Dotychczasowych
rozładunków jednodobowych Q-Flex było 10.
4
największe jednodobowe rozładunki w kolejności chronologicznej (wymienione↓ 3 Q-Flex są z SHI):
[59.] / 1413 GWh - Tembek,
[66.] / 1419 GWh - Al Khuwair,
[105.]
/ 1424 GWh - Al Huwaila,
[115.] / 1414 GWh - Tembek.
Kolejne 6 dużych rozładunków ma
wymiar: 1376; 1378(x4); 1380 GWh i dotyczą Q-Flex z DSME.
Takie
są obecnie warunki konieczne do spełnienia dla ustanowienia nowego dobowego
rozładunku:
-
zawinięcie Q-Flex z rodowodem ze stoczni HHI/SHI,
-
dowózka dużego ładunku, tzn. min ok.1424 GWh, a takich było dotychczas tylko 3!
-
nocne zawinięcie z zakończeniem cumowania i podpięciem ramion rozładunkowych do
h0600. To oznacza przejęcie pilotów na redzie Świnoujścia najpóźniej
h0000-0100.
Chyba
rekord Al Huwaila długo nie będzie pobity!
Obecne
zawinięcie w byciu rekordowym wyklucza planowana,późna pora przyjęcia pilotów
na redzie.
Wacław Sałaban, koniec maja 2021 roku.
TERMINAL LNG
OdpowiedzUsuńKapit GAC Energy Endeavour LNG s-zb R spodz. 02.07.
Dzięki. Już mi doniesiono!
UsuńJednostka wiadoma, ale wytwórca jeszcze nie znany(!) - pomijając tradycyjnie nieznanego dostawcę/sprzedawcę!
najlepsza jest nazwa jednostki w 1 chwili pomyślałem że to pomyłka ZARZĄDu MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE S.A. lub dowózka przez Flex Endeavour
UsuńAle "moda" na nazwę Endeavour trwa w najlepsze, zapraszam do dzisiejszej zapowiedzi Stacji Pilotów! Jutro wyjście BBG ENDEAVOUR cumującego pod LM Świnoujście.
Usuń