Sporadycznie pisuję o tym metanowcu, mimo że nie pracuje w swojej zasadniczej roli (FSRU) i pływa jako typowy tramp, realizując dostawy spotowe.
Ostatnio
pisałem o nim w kontekście blokady
Kanału Sueskiego (+zdjęcie),
tu uzupełnię; był w drodze do Indii (Dabhol Port, 07-08.04.) realizując dostawę z Egiptu (Dumyat/Damietta,
22-23.03.).
Po
realizacji owej dostawy, powracał też przez Kanał Sueski 17.04. (poniżej 2
ujęcia z S-wejścia) będąc w drodze do Zeebrugge.
***** ***
Egipskie
roszczenia dotyczące zaszpuntowania kanału liczą prawie miliard dolarów USA i obejmują:
-
300 mln $ jako utracone przychody z opłat kanałowych w wyniku omijania Kanału Sueskiego,
- 300
mln $ z tytułu „premii za ratunek”,
-
300 mln $ z tytułu „utraty reputacji”.
Wartość
ładunku kontenerowca była szacowana na 1 mld $, wartość samego pudełkowca jest
mało istotna, gdyż szybko koroduje na Jeziorze Gorzkim. Minął 1 miesiąc po
odszpuntowaniu Kanału.
Egipt
sukcesywnie umożliwia wyokrętowanie załogi Ever
Given. Po pierwszej dwójce (względy rodzinne), kolejna trójka (koniec
kontraktów) została uwolniona ze „złomowanej” jednostki. Czyli potomkowie
faraonów z okupu zrezygnowali! Ludzcy ludzie, a mogliby … .
Wacław Sałaban, początek maja 2021 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,