Odnotowanie: wpłynął 16.10./h1125 - 51h opóźnienia, gdyż intensywnie wiało z okazji definitywnego zakończenia lata … jesienią! Było to jedno z dłuższych opóźnień pogodowych. Przypłynął z małym zanurzeniem: 10,8 m - typowym dla spotu o ściśle określonej wielkości w: GWh v tonach v kubikach.
W 1-ej dobie terminalowej rozładował 966 GWh, tj. 63 tyś.ton LNG v 145,04 tyś.m3LNG* - do wyboru. Wypłynął po 26h - 17.10./h1345. Więcej o dostawie jest w: [Podobieństwa i różnice 2/3-ch kolejnych dostaw].
W
październiku trwa „licytacja” na liczbę dostaw Katar a reszta Świata
(12 terminali)**.
Stan po [251.]
dostawie i na 01.10.: 126/125, a po kolejnych dostawach [252 ÷ 256.] →
04.10.: 127/125;
09.10.: 127/126;
16.10.: 127/127;
20.10.: 127/128;
26.10.: 128/128;
31.10.: 128/129
- czyli w [257.] dostawie ogółem i
zrealizowanej „naszym” metanowcem, nastąpi trwałe odwrócenie wielkości
licznika i mianownika w tym ułamku (w tej proporcji).
Ale aby pisać, że główne kierunki importu to: „USA,
Katar ... i inni”, to będzie prawdziwe w liczbie dostaw za … rok!
Natomiast w wielkości energetycznej (albo tonowej lub którejś kubikowej
LNG/g.zm.), za … +/- 5 lat!
Powyższe 2 zdania dedykuję „wierszówkowcom”!
(nieprzypadkowo tu użyte: cudzysłów + kursywa + !)
Wacław Sałaban, październik 2023 roku.
* kubik LNG to najprostsze narzędzie rozliczeniowe w transakcjach
typu spotowego: wytwórca (Sabine Pass) > pośrednik handlowy (Centrica) >
kupiec (Terminal Świnoujście). Rozliczenia bez potrzeby wnikania w wartości
energetyczne surowca.
Uprzednio Gaslog Westminster w debiucie - [168.]/31.05.2022,
dowiózł z Ingleside 1100 GWh, tj. 165 tys. kubików LNG.
**7 terminali USA/SabinePass/Ingleside/CalcasieuPass/Hackberry/Freeport/CovePoint/Elba-Savannah;
Norwegia/Melkøya; Trinidad-Tobago/Point Fortin; Nigeria/Bonny; Egipt/Damietta;
Gwinea Równikowa/ Punta Europa.
Byłem na jego wejściu i wyjściu.
OdpowiedzUsuńKiedyś pisałem że wg.https://www.new-ships.com/ Ignacy Lukasiewicz ma być 'Polski' co Pan -Panie Wacławie poddawał w wątpliwość.
OdpowiedzUsuńTu: https://www.helderline.com/tanker/ignacy-lukasiewicz jest potwierdzenie Pańskich słów. Jednak ciekawe jak to się ma do 1 strony na której - po datach oddania -wnioskował bym co innego.
Nie wiem o co chodzi? Czy o fakt kto czarteruje?
UsuńDokładnie - ja kiedyś pisałem że wg. 1 strony jest 'nasz' ale tylko po dacie oddania a nie czarteru a tu jest ewidentnie czarter a przecież data faktycznego oddania nie musi się zgadzać z tą deklarowaną
UsuńZa mało wiem aby spekulować, ale COŚ się kroi ... .
UsuńW podsumowaniu typowego/nietypowego X-2023 coś napiszę, możliwe, że pośrednio się wiążące (?).
małe potwierdzenie new-ships.com na https://biznesalert.pl/orlen-gazowiec-nadanie-imienia-flota-orlenu-energetyka/ nie miałem pojęcia a wywołałem
UsuńCOŚ na ten temat niebawem opublikuję. Ale jeszcze odczekam, na dalsze popisy „wierszówkowców” (↑ wpis).
Usuń