GG Knutsen OAS zawinął po raz 3-ci, tym razem ze spotem z Hackberry - 10 ładunek ogółem od tego wytwórcy i 112 wytworzony w USA. Inauguracja XII to: [263.] dostawa i 57-ma tegoroczna. Wpłynął 04.12./h0840, rozładunek był 2-dobowy, dostarczył 1047* GWh.
Wypłynął 05.12./h1340, po nie opóźnionym(!), ale wydłużonym
o 2,5h manewrze odcumowywania!
Cumy przymarzły?
Swoje dwie ostatnie dowózki do Świnoujścia z Sabine
Pass i Hackberry, zrealizował z sensownie optymalnym tempie, tj. w 34 doby ([257.]/31.10.
i [263.]/04.12.). Taka częstotliwość okrężnych podróży Zat.Meksykańska
>< Zat.Pomorska (2d. zał./14d.
dopłynięcie +2d. rozładunek/14d. powrót +2d. rezerwy) umożliwia wykonanie 10
dowózek/rok +2 tyg. rezerwy.
Tym samym do obsługi (ewentualnej**) kontraktu z
Venture Global/Calcasieu Pass, tj. 22 dostawy/rok (1,5 mln ton LNG), zatrudnienie mają 2
i 1/5 naszych LNGC z 3-ch + (po nowym roku) IL Knutsen OAS.
Takie sobie liczenie:
roczna zdolność regazyfikayjna Terminala
Świnoujście + rozkurze autocysternami i ewentualnie bunkierkami umożliwiają „przerób”:
18 ładunków x1400 GWh
(Q-Flex z Kataru) + max 52 ładunki x1050
GWh (średni typowy) = max 70 dostaw →
tj. ład. kontraktowe: 18
(Q-Flex) + 21 (Cheniere/1,45 mln ton) + 22 (ew. Venture
Global) + spoty max 9 = 70
[formuła: DES x39 + FOB
x31].
Tym samym 4-ty „nasz” nie ma co dowozić, lub
cała 4-ka będzie wozić z efektywnością 75% (7,5 realizacji w roku)!
Wacław Sałaban, grudzień 2023 roku.
* wartość szacunkowa! Zaistniał 2-gi przypadek pominięcia w oficjalnych
danych rozładunkowych raty z drugiej doby rozładunku. Podobnie jak w dost. [144.]/29-30.11.2021/PanEurope.
Ostatni rozładunek „zahaczył” o 2-gą dobę terminalową.
** jeśli nie stanie się nierealizowalnym lub … zerwanym.
To było awaryjne zrzuczaie cum raz na jakiś czas jest to przeprowadzane, byłem przy tej dostawie i wyjściu gazowca, materiał filmowy jest na moim blogu
OdpowiedzUsuń