Ostatnie dwie dostawy w 2023 roku do Terminalu Świnoujście realizują 2 debiutujące metanowce. Jako 107 wpłynie Al Sahla ETA 29.12.
BW Pavilion Aranthera przez 4,5 doby (15-20.12.) pętał się wte i wewte po S części M. Północnego, w oczekiwaniu na rozładunek wyprzedzających go LK Knutsen OAS i Global Sea Spirit. Następnie przeczekiwał orkan Pia przechodzący przez Skagerrak, Kattegat i Cieśniny Duńskie.
Planowane zawinięcie 23.12. zostało opóźnione prawie o 9h i odbyło się w oknie międzysztormowym. Debiutując wpłynął o h1730., wypłynął też porą nocną* 24.12./h1800, gdyż nadchodził kolejny sztorm. Dostarczył 1076 GWh.
To 5-ty seledynowy metanowiec w świnoujski gazoporcie
po: BW Pavilion Leeara, BW Brussels, BW Pavilion Vanda i BW
Magnolia - jedynym który nie tylko zadebiutował - był 3-krotnie.
Wszystkie dowoziły dostawy spotowe zza Atlantyku:
od Cove Point po Point Fortin (+z 4-ch głównych terminali wytwórczych USA w
Zat. Meksykańskiej)!
Przypomnę, że w XII-2022 BW Magnolia z
ładunkiem z Calcasieu Pass(!), początkowo głosząc port docelowy Świnoujście,
ostatecznie dowiózł dostawę do Milford Haven/Dragon (17-18.12.2022.).
[267.] ogół., 61. tegoroczna, 5. w XII-2023, 3. od zmiany władzy w kraju, 115. z USA, 16. z Ingleside.
Wacław Sałaban, grudzień 2023 roku.
* a może uległa zmianie instrukcja wprowadzania
metanowców do gazoportu w części dotyczącej debiutującej jednostki?
saint barbara w le havre we francji
OdpowiedzUsuńTak, pod francuską banderą ... . Obserwuję.
UsuńIL Knutsen płynie z Malezji do Chin -albo Pana wątpliwości co do wynajmu się potwierdzają albo PGNiG zwietrzył okazję na dalekim wschodzie
OdpowiedzUsuń