niedziela, 7 stycznia 2024

Energy Pacific

Po załadunku w Sabine Pass w dniach 04-06.01., Energy Pacific obrał kurs na Zatokę Pomorską. Ale dobę przed wypłynięciem, jego zawinięcie do Świnoujścia z ETA 25.01. gremialnie zapowiedziały serwisy internetowe Stacji Pilotowej i ZMPSiŚ, ale nie UM w Szczecinie. Tym samym nazwa agenta morskiego obsługującego owe zawinięcie na razie nie jest znana publicznie. O Energy Pacific wstępnie napisałem w [z ostatniej chwili].

Metanowców z określeniem Energy w nazwie pływa sporo po Świecie, kilka z nich było w Świnoujściu i 1 miał zawinąć do naszego gazoportu - casus Energy Liberty. Ciut młodszy Energy Endeavour (01/2021) od Energy Pacific (08/2020), oba powstały w DSME dla armatora AlphaGas, był 4-krotnie: [132.]/02.07.2021 -spot z Ingleside, a w 2023 r. dwie dostawy raz zarazem [233.]/13.06.; [239.]/16.07. i [250.]/20.09. - 3 kontraktowe z Sabine Pass. Inne Energy_ armatora Alpha Gas jeszcze nie zawijały do Świnoujścia.

ROZ***** pis.

W ostatniej dobie trwającego załadunku Energy Pacific w Sabine Pass, po sąsiedzku dopłynął i zawinął do Calcasieu Pass 1-szy „nasz” - LK Knutsen OAS. Był to jego 5-ty debiut w amerykańskim terminalu wytwórczym w Zat. Meksykańskiej po: Sabine Pass (2 załadunki), Ingleside, Freeport (x3) i Hackberry. Do zaliczenia wszystkich w USA masowych wytwórców pozostały terminale atlantyckie Cove Point i średniak Elba-Savannah.
Przypomnę, z tego ostatniego terminalu w Świnoujściu była tylko 1 dost: [116.] - 16.0.2021 - Minerva Psara - 1098 GWh. Kto był sprzedawcą tej dostawy nie informowano, prawdopodobnie jakąś prowizję handlową uzyskała brytyjska Centrica.

Dla LK KnutsenOAS ten odbyty załadunek jest zarazem początkiem 8-mej realizacji dowózki przez ten LNGC. Z dotychczas zakończonych 5 było do Świnoujścia, po 1-ej do Isle of Grain oraz Omisalj. Natomiast po wypłynięciu 07.01. obecna realizacja będzie do…Rotterdamu. ETA 20.01. ∑→[(5+3)/8]
Czyli „nasz” pływający pod francuską banderą, po załadunku w terminalu Venture Global, czyli z ładunkiem od naszego dostawcy nie realizującego dostaw zgodnie z kontraktem od początku 2023 roku, dostarczy ów ładunek do Rotterdamu, a nie do Świnoujścia. Nie jest to taka 1-sza sytuacja, w ubiegłym roku takie 2-ie dostawy z Calcasieu Pass zrealizował GG Knutsen OAS, właśnie do Rotterdamu (w VIII) i po ½ Rotterdam / Lubmin (współdzielona we IX). Obecnie w ramach swojej 6-tej dowózki GG Knutsen OAS po załadunku w Freeport w dn. 28-29.12., płynie do Europy z ETA 14.01. Dokąd?
O poczynaniach kolejnych 2-ch „naszych” bez debiutu w Świnoujściu pisałem uprzednio [SB i IL Knutsen OAS].
Już 4 „nasze” (½ zakontraktowanej floty!), już zrealizowały (lub są w trakcie) 16 dowózek: 8 do Świnoujścia, 7 do obcych terminali - nie do współpracującej Kłajpedy(!), oraz cel 1-nej realizacji w trakcie jest nieznany (GG). ∑→[(8+7+1?)/16]
Gdy … się ma flotę dla bezpieczeństwa narodowego … , to się wozi!
Chyba pora na edycję podstrony Gościnne występy „naszych” LNGC?

Wacław Sałaban, styczeń 2024 roku.

[cytat]
Architektura to najgłupszy biznes na świecie.
Wyobraźcie sobie, że jako biznesmeni waszym zadaniem jest sprzedać swój produkt. Najlepiej dla waszego biznesu jeżeli produkt da się robić masowo, sprzedawać drogo i nie być ograniczonym w handlowaniu tym produktem.
No to teraz spójrzmy co robi architekt. Produkt jest gówniany bo robiony pracochłonnymi metodami rzemieślniczymi. Nie da się w żaden sposób zmechanizować produkcji aby osiągnąć powtarzalność. Każdy produkt trzeba zrobić ręcznie.
Do tego aby potem sprzedać swój produkt należy go przemielić przez najbardziej rozbudowany we wszechświecie aparat koncesji, pozwoleń i uzgodnień jaki mógł wymyślić człowiek. W dodatku działający uznaniowo i podatny na temperamenty urzędników niskiego stopnia oraz regionalne egzotyczne praktyki luźnej interpretacji prawa. System koncesyjny w praktyce dziesięć razy bardziej skomplikowany i wymagający niż pozwolenie na handel bronią i w dodatku dla każdej jednej sztuki swojego produktu trzeba ten proces przejść za każdym razem od nowa.
Zaś konkurencja nie polega na rywalizowaniu ze sobą profesjonalnych koncernów jak Boeing i Lockheed tylko na rywalizowaniu armii odrealnionych świrów gotowych pracować za miskę ryżu, uśmiech i poczucie misji.
W tym czasie jakiś koleś w Łebie trzaska koszulki z nadrukiem i je banany.

6 komentarzy:

  1. Mi się zdaje że GG będzie przepływał cieś.giblartalską czyli celem Włochy lub Grecja

    OdpowiedzUsuń
  2. ETA 14.01 na mój rozum wyklucza Hiszpanię.byłby sporo przed czasem, aczkolwiek żaden ze mnie ekspert.a Turcja jest fo-paus.erdogan trzyma z putlerem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest francuski Fos-sur-Mer.
      ETA 14.01. nie wyklucza Hiszpanii, np. wcześniej postój + bunkrowanie w Gibraltarze/Algeciras, no i wyczekiwanie na redzie Sagunto v Barcelony.
      Erdogan nie wyklucza importu z USA. Właśnie na M. Egejskim są powracające Clean Copano (Sabine Pass > Aliaga) i Global Sealine (Freeport > Marmara).

      Usuń
  3. A jednak Włochy. Miałem dobre przeczucie

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,