Po załadunku w Sabine Pass w dniach 04-06.01., Energy Pacific obrał kurs na Zatokę Pomorską. Ale dobę przed wypłynięciem, jego zawinięcie do Świnoujścia z ETA 25.01. gremialnie zapowiedziały serwisy internetowe Stacji Pilotowej i ZMPSiŚ, ale nie UM w Szczecinie. Tym samym nazwa agenta morskiego obsługującego owe zawinięcie na razie nie jest znana publicznie. O Energy Pacific wstępnie napisałem w [z ostatniej chwili].
Metanowców z określeniem Energy w nazwie
pływa sporo po Świecie, kilka z nich było w Świnoujściu i 1 miał zawinąć do
naszego gazoportu - casus Energy Liberty. Ciut młodszy Energy
Endeavour (01/2021) od Energy Pacific (08/2020), oba powstały w DSME
dla armatora AlphaGas, był 4-krotnie: [132.]/02.07.2021 -spot z Ingleside,
a w 2023 r. dwie dostawy raz zarazem [233.]/13.06.; [239.]/16.07.
i [250.]/20.09. - 3 kontraktowe z Sabine Pass. Inne Energy_ armatora
Alpha Gas jeszcze nie zawijały do Świnoujścia.
ROZ***** pis.
W ostatniej dobie trwającego załadunku Energy
Pacific w Sabine Pass, po sąsiedzku dopłynął i zawinął do Calcasieu Pass 1-szy
„nasz” - LK Knutsen OAS. Był to jego 5-ty debiut w amerykańskim
terminalu wytwórczym w Zat. Meksykańskiej po: Sabine Pass (2 załadunki),
Ingleside, Freeport (x3) i Hackberry. Do zaliczenia wszystkich w USA masowych
wytwórców pozostały terminale atlantyckie Cove Point i średniak Elba-Savannah.
Przypomnę, z tego ostatniego terminalu w
Świnoujściu była tylko 1 dost: [116.] - 16.0.2021 - Minerva Psara - 1098
GWh. Kto był sprzedawcą tej dostawy nie informowano, prawdopodobnie jakąś
prowizję handlową uzyskała brytyjska Centrica.
Dla LK KnutsenOAS ten odbyty załadunek jest zarazem
początkiem 8-mej realizacji dowózki przez ten LNGC. Z dotychczas zakończonych 5
było do Świnoujścia, po 1-ej do Isle of Grain oraz Omisalj.
Natomiast po wypłynięciu 07.01. obecna realizacja będzie do…Rotterdamu. ETA 20.01. ∑→[(5+3)/8]
Czyli „nasz” pływający pod francuską
banderą, po załadunku w terminalu Venture Global, czyli z ładunkiem od naszego
dostawcy nie realizującego dostaw zgodnie z kontraktem od początku 2023
roku, dostarczy ów ładunek do Rotterdamu, a nie do Świnoujścia. Nie
jest to taka 1-sza sytuacja, w ubiegłym roku takie 2-ie dostawy z Calcasieu
Pass zrealizował GG Knutsen OAS, właśnie do Rotterdamu (w VIII) i
po ½ Rotterdam / Lubmin (współdzielona we IX). Obecnie w ramach swojej 6-tej
dowózki GG Knutsen OAS po załadunku w Freeport w dn. 28-29.12., płynie
do Europy z ETA 14.01. Dokąd?
O poczynaniach kolejnych 2-ch „naszych” bez debiutu
w Świnoujściu pisałem uprzednio [SB i IL Knutsen OAS].
Już 4 „nasze” (½ zakontraktowanej floty!), już zrealizowały
(lub są w trakcie) 16 dowózek: 8 do Świnoujścia, 7 do obcych terminali - nie
do współpracującej Kłajpedy(!), oraz cel 1-nej realizacji w trakcie jest
nieznany (GG). ∑→[(8+7+1?)/16]
Gdy … się ma flotę dla bezpieczeństwa narodowego
… , to się wozi!
Chyba pora na edycję podstrony Gościnne występy „naszych”
LNGC?
Wacław Sałaban, styczeń 2024 roku.
[cytat]
Architektura
to najgłupszy biznes na świecie.
Wyobraźcie
sobie, że jako biznesmeni waszym zadaniem jest sprzedać swój produkt. Najlepiej
dla waszego biznesu jeżeli produkt da się robić masowo, sprzedawać drogo i nie
być ograniczonym w handlowaniu tym produktem.
No to
teraz spójrzmy co robi architekt. Produkt jest gówniany bo robiony
pracochłonnymi metodami rzemieślniczymi. Nie da się w żaden sposób
zmechanizować produkcji aby osiągnąć powtarzalność. Każdy produkt trzeba zrobić
ręcznie.
Do
tego aby potem sprzedać swój produkt należy go przemielić przez najbardziej
rozbudowany we wszechświecie aparat koncesji, pozwoleń i uzgodnień jaki mógł
wymyślić człowiek. W dodatku działający uznaniowo i podatny na temperamenty
urzędników niskiego stopnia oraz regionalne egzotyczne praktyki luźnej
interpretacji prawa. System koncesyjny w praktyce dziesięć razy bardziej
skomplikowany i wymagający niż pozwolenie na handel bronią i w dodatku dla
każdej jednej sztuki swojego produktu trzeba ten proces przejść za każdym razem
od nowa.
Zaś konkurencja
nie polega na rywalizowaniu ze sobą profesjonalnych koncernów jak Boeing i
Lockheed tylko na rywalizowaniu armii odrealnionych świrów gotowych pracować za
miskę ryżu, uśmiech i poczucie misji.
W tym
czasie jakiś koleś w Łebie trzaska koszulki z nadrukiem i je banany.
Mi się zdaje że GG będzie przepływał cieś.giblartalską czyli celem Włochy lub Grecja
OdpowiedzUsuńTeż może Hiszpania, Chorwacja, Turcja ... .
UsuńETA 14.01 na mój rozum wyklucza Hiszpanię.byłby sporo przed czasem, aczkolwiek żaden ze mnie ekspert.a Turcja jest fo-paus.erdogan trzyma z putlerem
OdpowiedzUsuńJeszcze jest francuski Fos-sur-Mer.
UsuńETA 14.01. nie wyklucza Hiszpanii, np. wcześniej postój + bunkrowanie w Gibraltarze/Algeciras, no i wyczekiwanie na redzie Sagunto v Barcelony.
Erdogan nie wyklucza importu z USA. Właśnie na M. Egejskim są powracające Clean Copano (Sabine Pass > Aliaga) i Global Sealine (Freeport > Marmara).
A jednak Włochy. Miałem dobre przeczucie
OdpowiedzUsuńBrawo! I to Livorno - nie Rovigo!
Usuń