To pierwsza powstała jednostka z Floty Celsius+,
klasy (SHI-2020) i odwiedzi Świnoujście jako 3-ci, po Celsius Charlotte/x2
i Celsius Canberra. Oczekuję ostatniego**zbudowanego Celsius Carolina.
Celsius Copenhagen zadebiutuje jako 109 metanowiec w świnoujskim
gazoporcie - ETA 12.02.
Oba nowe, oba istotnie
różne, oba prezentują na ujęciu charakterystyczne elementy umożliwiające
rozpoznanie ich klasy!
[Adamastos, Celsius
Copenhagen, Rotterdam, 05.05.2022 - shipspotting.com/lds280]
Załadunek odbył się w dniach 18-20.01. we Freeport. Historycznie 12-ty ładunek od tego wytwórcy. Po wypłynięciu z zanurzeniem tylko 10,2 m (niedoładowanie = spot*), pętał się po NW części Zatoki Meksykańskiej i kotwiczył na redzie Freeport do 26.01., oczekując na decyzję o kierunku dowózki. Ostatecznie wieczorem obrał kurs na Świnoujście. Ten typ metanowca „180/SHI” sugeruje dostawę dużego ład. w klasie konwencjonalnych metanowców, ale dyskwalifikuje jego małe zanurzenie w obecnej realizacji!
Wacław Sałaban, koniec stycznia 2024 roku.
* potwierdza to nazwa podmiotu czarterującego tę jednostkę - Gunvor Group
Ltd. Nie jest to pierwszy ładunek zakupiony z pośrednictwem tej spółki przez
PGNiG/Orlen. Sugeruję poczytać o rodowodzie tego podmiotu i o podejrzeniach
jego powiązań!
** aktualizacja 30.01.:
okazało się, że zostały już oddane (planowo!) i
dołączyły do floty CELSIUS+ kol. 3 jedn. (wyczarterowane przez Clearlake
Shipping - spółkę zależną Gunvor Group Ltd.), są to:
- Celsius Geneva (SHI-07/2023),
- Celsius Giza (SHI-10/2023). Po realizacji
dostawy Australia (Withnell Bay) - Płd. Korea (Anjeong), przypłynął przez
Atlantyk do Zat. Meksykańskiej na redę Freeport, głosząc w AIS port docelowy:
Freeport - Bahamy(!!!) ETA 30.01. Hmm … .
-
Celsius Glarus (SHI-01/2024) - 25.01. rozpoczął 1-szą realizację z Ras
Laffan do ?
15 X - 13 XII 2024 roku,
to okres gomułkowskiego: władzy raz
zdobytej nigdy nie oddamy!
Kurduplu, jesteś cienkim Bolkiem!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,