środa, 22 maja 2024

Zaprezentował się Clean Destiny

Istotą zawinięcia Clean Destiny do Świnoujścia była wielkość dostarczonego ładunku! Nie debiut 113 metanowca, nie konstrukcja którą reprezentuje (kl. 200 / HHI-11/2023) i nie nowość tego metanowca. Oraz nie jego armator lub czarterujący, nie wytwórca LNG, nie dostawca i nie rodzaj kontraktu zakupowego!

Większa o 3 m szerokość tej konstrukcji (kl.200) względem regularnie przypływających do Gazoportu metanowców kl.174/180, jest niedostrzegalna i to niezależnie od lokalizacji oraz kierunku patrzenia obserwatora/fotografa. Natomiast, wielkość energetyczna dostawy ok. 1200 GWh byłaby wyraźnym odstępstwem (wyróżnikiem) względem wszelkich innych 287-miu poprzedzających ładunków!

W trakcie dopływania i trawersowania Sassnitz 20.05./h2000.

Nie widać ↓ zwiększonej szerokości Clean Destiny względem kl. 174/180.

Clean Destiny przypłynął planowo po 16,5 dobach od wypłynięcia z Ingleside. Wpłynął do Gazoportu 21.05./h0255, wypłynął 22.05./h1145. Rozładował dostawę [288.] i 19-tą z Ingleside, o wielkości energetycznej … 1048 GWh. Czyli typowy ładunek dowożony przez kl.174. Wcześniej sugerowało to niepełne zan. ok.11 m na wyjściu - potwierdziła się wątpliwość niepełnego załadunku (ostatni akapit).
Czyli wielkościowo nie jest 142-gą dostawą i zarazem nie jest największą ze 147-miu nie katarskich!

Clean Destiny jest 113-tym różnym metanowcem w Gazoporcie. Oby jednostki Clean+ często gościły w Świnoujściu ale z pełnym załadunkiem! Oczywiście, z uwagi na ich … szerokość!

Wacław Sałaban, maj 2024 roku.

PS 2 „nasze” od 09 i 18.05. kotwiczą w NW części Zat. Meksykańskiej w oczekiwaniu na sezon huraganów. Oczywiście dla … bezpieczeństwa narodowego!

5 komentarzy:

  1. A czy rozładunek nie zahaczył o dobę terminalową 22.05?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku rozładunku 2-dobowego wymiar 1-szodobowego etapu zwyczajowo jest podawany w zaokrągleniu. Natomiast podany wymiar wynosi 1048,466274 GWh. Ewentualnie jutro skoryguję.

      Usuń
    2. Rozładunek był 1-dobowy.

      Usuń
  2. Autokorekta poprawiła mi "morskości" na moralności😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Druga wersja

    Strona morskosci.pl jest blogiem poświęconym tematyce związanej z transportem i przeładunkiem skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Polsce i na świecie. Autor bloga szczegółowo relacjonuje i analizuje ruch metanowców, statków transportujących LNG, zawijających do terminalu LNG w Świnoujściu. Opisuje historię zawinięć poszczególnych jednostek, ich parametry techniczne oraz dostawców i odbiorców ładunków LNG. Blog zawiera również informacje o planowanej rozbudowie floty metanowców przez firmy takie jak QatarEnergy w związku ze wzrostem zapotrzebowania na LNG. Ogólnie jest to źródło specjalistycznej wiedzy na temat transportu morskiego LNG, ze szczególnym uwzględnieniem polskiej perspektywy.

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,