Tym razem z Calcasieu Pass, po załadunku 01-02.08. - to była realizacja raz za razem, po debiucie z ładunkiem z Cove Point [371.] w VII-2025. Ten metanowiec pływa w czarterze Vitol.
Zawinął prosto z marszu 20.08. i relatywnie wcześnie
o h0810. Wypłynął 21.08./h1340. Rozładunek był ?-dobowy, a po 1-szej dobie miał wymiar 1046,82
GWh. Jutro się wyjaśni, czy to całość dostawy.
Aktualizacja: 2-ga rata
rozładunkowa = 26,391632 GWh i jest to 2-ga najmniejsza rata dobowa (rekord
min = 16,278238, w dostawie [185.]).
Cały ładunek to 1073 GWh. To 2-gi największy z Calcasieu Pass.
Statystyka dostawy: [380.] i 51-sza w 2025 r. 193-cia wytworzona w USA, w tym 22 z Calcasieu Pass. ↓↓↓
Jest to 22-gi ład. z Calcasieu Pass, w tym 5 ↑ (v 6) zostało odebranych w ramach kontraktu z Venture
Global, tj. 4 zostały dostarczone „naszymi” metanowcami do Świnoujścia, 1 do
Kłajpedy i może 1 do Brunsbuttel(?). [Realizacje dostaw przez „nasze” metanowce XY
Knutsen OAS]
Czy obecny ładunek jest dostawą spotową i to 5-tą w
okresie rolowania nas (i tuż po) przez Venture Global na odbiorach z Calcasieu
Pass (od 01.01.2023 r.)? Czyli proporcja (od 01.01.2023) spoty-nasze odbiory, to byłoby 5:5(v6)
(rozładunki:
Świnoujście x4 +Kłajpeda +Brunsbuttel?).
Alternatywna interpretacja.
Ale może być inny sposób
rozliczenia „współpracy” z Venture Global na odbiorach ładunków z Calcasieu
Pass! Przy założeniu, że realizacja odbiorów w formule FOB nie jest dokonywana
wyłącznie „naszymi” metanowcami dla bezpieczeństwa narodowego! Bo one np.
… nie są w naszym czarterowym zarzadzie! Wtedy realizacja 1-szego kontraktu z
Venture Global od IV-2025 wyglądałaby następująco:
Przy takim założeniu, w IV-2025
byłyby 2 odbiory (po datach zakończenia załadunku), w V x3 (w tym rozładunek w
Kłajpedzie), w VI x1 (nie wliczam rozładunku „naszego” LNGC w Brunsbuttel!), w
VII x2, a w VIII, na razie x1 i chyba tylko 1(?).
Taka interpretacja oraz takie
zestawienie, dają stosowną wymiarowo realizację kontraktu z Venture Global od
IV-2025. Natomiast wymiar brakujących odbiorów w okresie I-2023 ÷ III-2025
wynosiłby 49!
Zawiłości rozliczeniowe współpracy na zasadzie podmian ładunków w formie; my wam tam - wy nam do nas, incydentalnie są możliwe, ale odbywając się masowo, są skomplikowane wielością zaangażowanych podmiotów i jest to zastanawiające. Prawie co 2-gi odbiór nie „naszym” LNGC, odbył się przez metanowiec pływający w czarterze innego podmiotu: Total/BP/Vitol.
Na koniec, do owych wątpliwości
dołącza np. stan ostatniej zajętości 6-ciu „naszych” - bezwzględnie pływających
…dla bezpieczeństwa narodowego (VIII-2025
poz. 68÷73 / skąd - dokąd!)!
A przypominam, cała 6-ka została
wyczarterowana zasadniczo do obsługi naszych kontraktów z Venture Global (formuła
FOB) - odbiory z Calcasieu Pass i Plaquemines. Gdzie tu LOGIKA?
Pominę ich („naszych”) beznadziejną
efektywność eksploatacyjną!
Być może te FOB-y z Calcasieu i Plaquemines są odpsprzedawane z zyskiem pomiędzy różnicą od ceny kontraktowej jako próba odrobienia strat po tym jak trzeba było kupować spoty bo nie było dostaw kontraktowych. ? W końcu formuła FOB umożliwia wybór miejsca rozładunku więc być może usiłują wykorzystać ten fakt
OdpowiedzUsuńA ja obstawiam, że „nasze” nie pływają w naszym zarządzie operacyjnym!
UsuńNa kolejną dostawę z USA typuję FLEX VIGILANT
OdpowiedzUsuńpłynie z eta 3.09 22:01 po załadunku w Sabine 17-18.08
Bardzo prawdopodobne, bo jest wtedy slot :)
UsuńJednak nie trafiłem
OdpowiedzUsuńwg dyspozytora
Flex Endavour - spodz. 05.09.
Gaslog Gladstone plynie z ładunkiem z Calcasieu z eta 12.09. Ciekawe czy do nas
OdpowiedzUsuń