Al Sheehaniya, po trzykrotnym pobycie w
świnoujskim gazoporcie w 2018 roku (debiut w II, IX i XII), zawijając w XI po
raz czwarty (09.11.2019), zrówna się w liczbie pobytów na Zatoce Pomorskiej z Al Khuwair (VII i XI 2016, VII 2018 i
VIII 2019) i Al Hamla (IV i VIII
2017, IV 2018 i I 2019).
Etykiety
inni Autorzy
(37)
MORSKOŚCI! > MORSKOŚCI!!
(3)
o LNG na morzu
(858)
o żaglowcach
(20)
prywatnie a czasami osobiście
(76)
wypadki/raporty
(7)
środa, 30 października 2019
niedziela, 27 października 2019
Debiut Al Bahiya
Al Bahiya dowiózł 71. ogółem, 54. katarski i 24. w
tym roku ładunek LNG. Rozładunek nastąpił w dniach 26-27.10. wraz z nocną
zmianą czasu CEST>CET. Wielkościowo ładunek był typowy dla jednostki z
rodowodem DSME, czyli stosownie mały dla konstrukcji typu Q-Flex.
piątek, 25 października 2019
Co robi GasLog Warsaw?
Jest to trzecia jednostka ostatnio
operująca na akwenie (z akwenu) Zatoki Meksykańskiej, której obserwację
prowadzę nieustająco. Poprzednio pisałem o Al Kharsaah
i Patris.
czwartek, 24 października 2019
Ciepła woda po brexi-cie
Zamieszczona poniżej mapka, z
rozmieszczeniem jednostek klasy Q-Max na Morzu Śródziemnym w nocy 22/23.10.2019
r., zobrazowuje tegoroczną, jesienną, intensywność importu katarskiego LNG przez
Brytoli, w celu robienia zapasów gazu ziemnego na zimowy czas po brexi-cie. :-)
Przede wszystkim ciepła woda w kranie !!!
PGNiG już kilka dni temu informowało o całkowitym zapełnieniu dostępnych w
Polsce podziemnych magazynów gazu ziemnego.
wtorek, 22 października 2019
A jednak Patris płynie do Świnoujścia (?!)
Po zaskakującej
zapowiedzi o celu podróży na przełomie drugiej/trzeciej dekady września, Patris popłynął do Brazylii, gdzie w
porcie Salvador dokonał rozładunku w dniach 06-08.10. i następnie zawrócił w
kierunku Sabine Pass. Wejście do terminala eksportowego odbyło się prosto z marszu, sam załadunek trwał od
20.10. h1530 (CEST) do 22.10. h0300.
poniedziałek, 21 października 2019
Co robi Al Kharsaah?
Al Kharsaah (2008, stocznia SHI) wypłynął z Ras Laffan
19.09. z dostawą do walijskiego Milford Haven (trwa intensywne gromadzenia
zapasów gazu ziemnego na czas po brexicie > ciepła woda w kranie?), gdzie
nastąpił typowy rozładunek w dniach 07-08.10. [poz.168].
Następnie, już nietypowo, metanowiec popłynął na drugą stronę Atlantyku do
Sabine Pass w Zatoce Meksykańskiej, ETA 22.10.
niedziela, 20 października 2019
Komunikat PGNiG o Raporcie Rocznym i nagrodzie
Na stronie www PGNiG [ http://pgnig.pl
] w dniu 17.10.2019 został zamieszczony komunikat:
czwartek, 17 października 2019
Obserwacyjna potęga PGNiG i …terminala Melkøya
Rano 16.10. na granicy wód
terytorialnych Pantellerii (na N od wyspy) mijały się:
- Al Ruwais powracający do Zatoki Perskiej po
rozładunku w Świnoujściu (06-07.10.),
- Al Bahiya płynący
z ładunkiem do świnoujskiego gazoportu (ETA 26.10. h0600),
natomiast na redzie pobliskiej Malty
kotwiczył
(i nadal oczekuje) Al Sheehaniya,
trzecia jednostka Q-Flex zaangażowana w dostawę LNG dla PGNiG i komunikująca w
AIS zamiar zawinięcia na Bałtyk - reda Skagen ETA 07.11.
środa, 16 października 2019
Al Bahiya i Al Sheehaniya z redy Malty
Al Bahiya wyruszył 15.10. po h2230 w kierunku
Skagen. Było to po
14,5 dobach kotwiczenia na redzie Malty w oczekiwaniu na planowe wpłynięcie
do Zatoki Pomorskiej: ETA 26.10. h0600.
wtorek, 15 października 2019
Katar - rozbudowa mocy produkcyjnej i floty metanowców
Katar planuje rozbudowę swoich
mocy produkcyjnych LNG z dotychczasowych 77 mln do 110 mln ton rocznie (do 2024 roku). Nastąpi to przez zbudowanie czterech mocarnych linii technologicznych
skraplania gazu ziemnego, o nominalnych mocach po 7,5 mln ton rocznie. Obecne 14 linii pracuje ze średnią mocą po 5,5 mln
ton.
Subskrybuj:
Posty (Atom)