Rano 16.10. na granicy wód
terytorialnych Pantellerii (na N od wyspy) mijały się:
- Al Ruwais powracający do Zatoki Perskiej po
rozładunku w Świnoujściu (06-07.10.),
- Al Bahiya płynący
z ładunkiem do świnoujskiego gazoportu (ETA 26.10. h0600),
natomiast na redzie pobliskiej Malty
kotwiczył
(i nadal oczekuje) Al Sheehaniya,
trzecia jednostka Q-Flex zaangażowana w dostawę LNG dla PGNiG i komunikująca w
AIS zamiar zawinięcia na Bałtyk - reda Skagen ETA 07.11.
Mimo tego nie było pompatycznie
triumfującego newsa od ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej o
opanowaniu środkowego basenu Morza Śródziemnego przez metanowce realizujące
dostawy katarskiego LNG dla PGNiG! Przegapił, czy nikt nie doniósł?
Nasuwa się pytanie ile jeszcze
jednostek uwikłanych w taką dowózkę LNG w tym czasie płynęło/płynie w Zatoce
Perskiej, po Morzu Arabskim, w Zatoce Adeńskiej, przez Morze Czerwone, oraz po
drugiej stronie tzn. skrajem północno-wschodniego Atlantyku, przez Morze
Północne i na Bałtyku?
* * *
Zdjęcie z pokładu s/y FRI, 20.06.2011 r.
Ten wpis to dobry pretekst do
przekazania informacji o TYSIĘCZNYM ładunku z terminalu Melkøya.
Arctic Discoverer został załadowany jubileuszowym ładunkiem w dniach
10-11.10.2019 r. z przeznaczeniem dla Bilbao ETA 17.10.2019 r. Już oczekuje na
redzie na wejście i rozładunek. Poprzedzający 999. ładunek wiezie Stena Clear Sky do Colon (Panama) - ETA
30.10.
Natomiast drugi tysiąc dostaw
norweskiego eksportu LNG zainaugurowano długotrwałym (resztki magazynowe?)
załadunkiem FSRU Neptune w dniach
13-16.10., z przeznaczeniem dla Elengy - LNG Terminal Fos Cavaou w Fos-sur-Mer
(ETA 24.10.)
W trakcie 12 lat funkcjonowania
norweskiego terminala, od momentu uruchomienia jesienią 2007 roku, średnio
eksportowano po 83 ładunki w roku. W rekordowym przetwórczo 2014 roku odbyły
się 92 załadunki metanowców, przy czym w ostatnich dwóch latach wysyłano po
71-72 ładunki. Listę pozaeuropejskich odbiorców LNG z ostatnich dwóch lat
przedstawiłem w Wyspa Melkøya.
Natomiast o technologii tego terminala rozpisałem się w Terminal
Melkøya.
Wacław Sałaban, październik 2019 r.
PS Dziękuję
za kolejne zaproszenie - nakłanianie do powrotu na forum https://www.skyscrapercity.com .
Niestety, nie ma tam miejsca dla 2ico (ex-1ico).
Po ponownej rejestracji, nie omieszkałbym w pierwszym komentarzu zrobić
szczegółowego rozprawienia się z powodami mojego wykluczenia w połowie marca.
Mimo upływu czasu, nie mam w zwyczaju wybaczać (darować) adwersarzowi, Łysy karzeł z dredami …i brzytwą
(moderator ps-mam) w sytuacji, gdy trwa on w ZAPARTE!
Czy jest Pan zainteresowany artykułem innego autora (moim) do publikacji na swoim blogu?
OdpowiedzUsuńMa coś ciekawego w związku z transportami LNG i kontraktami na LNG ale niestety cenzura też mi uniemożliwia publikację tego gdzie indziej
Piotr S. qwerty@zwarszawy.pl
+48 607 096 367