poniedziałek, 21 października 2019

Co robi Al Kharsaah?

Al Kharsaah (2008, stocznia SHI) wypłynął z Ras Laffan 19.09. z dostawą do walijskiego Milford Haven (trwa intensywne gromadzenia zapasów gazu ziemnego na czas po brexicie > ciepła woda w kranie?), gdzie nastąpił typowy rozładunek w dniach 07-08.10. [poz.168]. Następnie, już nietypowo, metanowiec popłynął na drugą stronę Atlantyku do Sabine Pass w Zatoce Meksykańskiej, ETA 22.10.

Ten kształt pawęży jest znakiem firmowym południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).

Czyżby zaplanowano test przejścia Kanału Panamskiego z NE na SE (Atlantyk → Pacyfik), odwrotnie jak w debiutującym przejściu konstrukcji Q-Flex zrealizowanym przez Al Safliya?
Zarazem jest to efektywniejszy kosztowo kierunek łączenia dostaw w podróży okrężnej dookoła Świata: Katar > Europa > USA (Zatoka Meksykańska) > Daleki Wschód > Katar, czyli najdłuższy etap okrężnej żeglugi - przez Pacyfik, odbywa się pod załadunkiem, a nie pod balastem. Śledźmy.

Przypomnę, obie wymienione jednostki nie gościły jeszcze na Bałtyku i Al Kharsaah jest ostatnią jednostką Q-Flex ze stoczni SHI nie goszczącą w świnoujskim gazoporcie. Czekam.

Wacek Sałaban, październik 2019 r.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,