Jest to trzecia jednostka ostatnio
operująca na akwenie (z akwenu) Zatoki Meksykańskiej, której obserwację
prowadzę nieustająco. Poprzednio pisałem o Al Kharsaah
i Patris.
GasLog Warsaw po przekazaniu do
eksploatacji, planowo, na 21.09. przypłynął na redę Corpus Christi, a w
terminalu załadunkowym zacumował 26.09. skąd pobrał swój pierwszy, debiutujący,
ładunek LNG z przeznaczeniem dla …Meksyku - od strony Zatoki Meksykańskiej. Był
to mało ambitny dowóz.
Z Corpus Christi wypłynął
27.09. i po dobie żeglugi dopłynął do meksykańskiego terminala Altamira. To nie
było przepłynięcie nawet na drugą stronę Zatoki Meksykańskiej - to był dowóz jedynie
na drugą stronę pobliskiej granicy…amerykańsko-meksykańskiej. Po dłuższym
postoju na redzie, rozładunek nastąpił w dniach 11-12.10.
Po owym debiucie ponowne
zawinięcie do Corpus Christi nastąpiło 16.10. i wypłynięcie z ładunkiem 19.10.
Tym razem GasLog Warsaw wiezie
dostawę do Europy z ETA 01.11., co sugeruje raczej terminal importowy
zlokalizowanych na zachodnim skraju Europy. Bliskość deklarowanego ETA wyklucza
wejście na wschodni akwen Morza Śródziemnego lub na Bałtyk.
Lista
potencjonalnych armatorów i operatorów mogących zwozić LNG na Bałtyk z trzech terminali
budowanych nad Zatoką Meksykańską.
Czy GasLog Ltd. jest
potencjalnym czarterodawcą metanowców dla PGNiG, do przyszłej zwózki
amerykańskiego LNG w formule FOB, począwszy od początku 2022 roku?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,