piątek, 25 października 2019

Co robi GasLog Warsaw?

Jest to trzecia jednostka ostatnio operująca na akwenie (z akwenu) Zatoki Meksykańskiej, której obserwację prowadzę nieustająco. Poprzednio pisałem o Al Kharsaah i Patris.

GasLog Warsaw po przekazaniu do eksploatacji, planowo, na 21.09. przypłynął na redę Corpus Christi, a w terminalu załadunkowym zacumował 26.09. skąd pobrał swój pierwszy, debiutujący, ładunek LNG z przeznaczeniem dla …Meksyku - od strony Zatoki Meksykańskiej. Był to mało ambitny dowóz.
Z Corpus Christi wypłynął 27.09. i po dobie żeglugi dopłynął do meksykańskiego terminala Altamira. To nie było przepłynięcie nawet na drugą stronę Zatoki Meksykańskiej - to był dowóz jedynie na drugą stronę pobliskiej granicy…amerykańsko-meksykańskiej. Po dłuższym postoju na redzie, rozładunek nastąpił w dniach 11-12.10.
Po owym debiucie ponowne zawinięcie do Corpus Christi nastąpiło 16.10. i wypłynięcie z ładunkiem 19.10. Tym razem GasLog Warsaw wiezie dostawę do Europy z ETA 01.11., co sugeruje raczej terminal importowy zlokalizowanych na zachodnim skraju Europy. Bliskość deklarowanego ETA wyklucza wejście na wschodni akwen Morza Śródziemnego lub na Bałtyk.


Lista potencjonalnych armatorów i operatorów mogących zwozić LNG na Bałtyk z trzech terminali budowanych nad Zatoką Meksykańską.

Czy GasLog Ltd. jest potencjalnym czarterodawcą metanowców dla PGNiG, do przyszłej zwózki amerykańskiego LNG w formule FOB, począwszy od początku 2022 roku? 

Wacek Sałaban, październik 2019 r.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,