Pierwszą tegoroczną dostawę
katarską dowiózł Al Utouriya [81. w
dn. 21-22.01.], w swoim drugim zawinięciu na Bałtyk. Uprzednio był w marcu 2019
roku. Więcej informacji o pierwszym zawinięciu jest we wpisie: Po
debiucie Al Utouriya.
21.01.2020
r. h0852.
22.01.2020
r. h1537-1544.
Teraz była to 3. dostawa w
styczniu, po dostawach spotowych: amerykańskiej (BW Pavilion Leeara) [79.] i
norweskiej (Arctic Princess) [80.]. Czwartą dostawą w styczniu ma być powtórnie
norweskie LNG z ponownym zawinięciem Arctic Princess [82.]. Po seledynie,
czerwieni i bordo, znów czerwień!
Al Utouriya jest
„produktem” stoczni Hyundai Heavy Industries (IX 2008), jednym z ośmiu
powstałych tam Q-Flex. Dotychczas nasz gazoport odwiedziło 5 jednostek z tej
grupy. Nie zawijały Al Thumama, Al Sahla i Al Rekayyat. We flocie 31
Q-Flex Al Utouriya wiekowo jest średniakiem. Pływa pod banderą wysp Marshalla,
uprzednio pływał w czarterze RasGas, tj. przed złączeniem z Qatargas.
W obu swoich dostawach
przywiózł najmniejsze ładunki z grupy metanowców HHI/SHI, po 1401/1402 GWh,
czyli po 3 tys.m3 mniejsze od średniej HHI/SHI, zarazem o 3 tys.m3
większe od śred. DSME.
Al Utouriya miałem sposobność osobiście spotkać na
morzu (24.04.2017) w okolicy Lizbony. Dobę później metanowiec zawinął do
terminalu Mugardos. Była to pierwsza dostawa zrealizowana przez Q-Flex, zarazem
największy wtedy metanowiec i jednorazowy ładunek (216 000 m3 LNG).
Bardzo rzadko odwiedzają ten terminal jednostki Q-Flex [czwarty
akapit].
Wacław Sałaban, styczeń 2020 r.
Ustawę prezydentowi do podpisania doniosą Pawłowicz i Piotrowicz
oraz dopilnują jej zalegalizowania bez kamer. Neobolszewia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,