piątek, 24 stycznia 2020

Drugie zawinięcie Al Utouriya

Pierwszą tegoroczną dostawę katarską dowiózł Al Utouriya [81. w dn. 21-22.01.], w swoim drugim zawinięciu na Bałtyk. Uprzednio był w marcu 2019 roku. Więcej informacji o pierwszym zawinięciu jest we wpisie: Po debiucie Al Utouriya.



21.01.2020 r. h0852.


22.01.2020 r. h1537-1544.

Teraz była to 3. dostawa w styczniu, po dostawach spotowych: amerykańskiej (BW Pavilion Leeara) [79.] i norweskiej (Arctic Princess) [80.]. Czwartą dostawą w styczniu ma być powtórnie norweskie LNG z ponownym zawinięciem Arctic Princess [82.]. Po seledynie, czerwieni i bordo, znów czerwień!

Al Utouriya jest „produktem” stoczni Hyundai Heavy Industries (IX 2008), jednym z ośmiu powstałych tam Q-Flex. Dotychczas nasz gazoport odwiedziło 5 jednostek z tej grupy. Nie zawijały Al Thumama, Al Sahla i Al Rekayyat. We flocie 31 Q-Flex Al Utouriya wiekowo jest średniakiem. Pływa pod banderą wysp Marshalla, uprzednio pływał w czarterze RasGas, tj. przed złączeniem z Qatargas.

W obu swoich dostawach przywiózł najmniejsze ładunki z grupy metanowców HHI/SHI, po 1401/1402 GWh, czyli po 3 tys.m3 mniejsze od średniej HHI/SHI, zarazem o 3 tys.m3 większe od śred. DSME. 


Al Utouriya miałem sposobność osobiście spotkać na morzu (24.04.2017) w okolicy Lizbony. Dobę później metanowiec zawinął do terminalu Mugardos. Była to pierwsza dostawa zrealizowana przez Q-Flex, zarazem największy wtedy metanowiec i jednorazowy ładunek (216 000 m3 LNG). Bardzo rzadko odwiedzają ten terminal jednostki Q-Flex [czwarty akapit].

Wacław Sałaban, styczeń 2020 r.

Ustawę prezydentowi do podpisania doniosą Pawłowicz i Piotrowicz
oraz dopilnują jej zalegalizowania bez kamer. Neobolszewia.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,