Dwukrotne zawinięcie do
Świnoujścia tego samego metanowca w ramach jednego miesiąca kalendarzowego
(14.01. i ETA 31.01.) jest ciekawostką, ale jest to możliwe wyłącznie dla
dostaw norweskich :-)
Innym ciekawym aspektem
obserwacyjnym logistyki morskiego LNG są realizacje kolejnych dwóch dostaw tym
samym metanowcem, nieprzedzielone dowózką gdzie indziej.
W tej dyscyplinie Arctic Princess, ze swoimi dostawami
[80.] ÷ [82.] w styczniu 2020 (Melkøya > Świnoujście > Melkøya > Świnoujście),
nie jest tak szczególnym przypadkiem, gdyż pierwszym był Al Nuaman, który zrealizował raz za razem dostawy rozruchowe [1.] ÷
[2.]. Również promową logistykę wykonał Hoegh
Gallant z dostawami [46.] ÷ [49.], ale było to z dwóch niesąsiadujących terminali
amerykańskich Cove Point i Sabine Pass.
Już wyjaśniam, obie dostawy
zrealizowane przez Duhail [69.] ÷ [78.]
przedzieliła nieodległa dostawa z Ras Laffan do hinduskiego Dahej :-)
* * *
Tymczasem FSRU MARSHAL
VASILEVSKIY systematycznie walcuje morze (tłumi falowanie!) w południowo-wschodnim
narożniku Bałtyku. Trwa to już od ponad dwóch tygodni > Zimowy
tłok metanowców na Bałtyku.
Wacław
Sałaban, styczeń 2020 r.
Cytat: "...jest to możliwe wyłącznie dla dostaw norweskich."
OdpowiedzUsuńTeoretycznie jest jeszcze możliwość dostaw w jednym miesiącu, przez ten sam metanowiec, w przypadku spotów z Rotterdamu, Zeebrugge lub z innego gazoportu w Zachodniej Europie (mam na myśli przeładunki).
Ten komentarz został usunięty przez autora.
UsuńDwie dostawy z algierskiego Sonatrach Skikda LNG Terminal, w jednym miesiącu tym samym metanowcem, są możliwe. Z Sabetty również, gdyż jedna okrężna podróż to 20 dób. Innych producentów LNG w pobliżu nie ma. A reeksport to inna bajka :-)
UsuńChciałbym tu wspomnieć że z terminali Arzew i Bethioua łatwiej było by zrealizować 2 dostawy pod rząd. Te bowiem leżą bliżej Gibraltaru, o jakieś 370 mil morskich. Przy średniej prędkości 17 węzłów trzykrotne (2x z ładunkiem, 1 raz po ładunek) pokonanie tego odcinka to ok. 65 godzin.
Usuń:-) identyczny błąd popełniłem powyżej i musiałem usunąć komentarz.
UsuńW ramach dwóch kolejnych dostaw w miesiącu, trzeba liczyć podróż okrężną dwóch zawinięć jako: Świ>term.import.>Świ. Czyli skrócenie trasy, bo terminal bliżej Gibraltaru, to 2x 370Mm :-)
Koniec ćwiczeń w tłumieniu falowania, FSRU MARSHAL VASILEVSKIY od 30 stycznia jest w drodze do Skagen. Czyżby jakieś zleconko na spot?
OdpowiedzUsuńDzięki, też obserwuję :-) A może proza życia na morzu: kończy się zapas paliwa do dalszego tłumienia falowania? A w Skagen (na redzie) zapasy bunkru czekają.
Usuń