sobota, 18 stycznia 2020

Po czasie i w ciszy?

Przed dalszą lekturą sugeruję zapoznać się z wpisem: Polskie żeglarstwo morskie stało się …płytkie!

1. Kontynuując temat:

UCHWAŁA Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,
„W dniu 23 października 2019 r. Komisja zapoznała się z materiałami dotyczącymi wypadku na jachcie żaglowym, regatowym „Albatros 4.30”, bandery polskiej, zaistniałego w dniu 5 października 2019 r. podczas regat o Błękitną Wstęgę Zatoki Gdańskiej w wyniku którego uderzony prawdopodobnie przez jacht typu Delphia 47 wywrócił się, a dwaj członkowie załogi wypadli za burtę. Udało im się wejść ponownie na pokład i doprowadzić jacht do Mariny w Gdynia (zapis oryginalny). Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku na podstawie art.15 ust.2, pkt 2, lit. c ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. z 2019 r. poz. 1374) odstąpiła od badania. …”.

Stosowny opis: staranowanie i wywrócenie małej mieczówki przez duży jacht żaglowy (nieistotne kto miał prawo drogi!) oraz nieudzielenie pomocy dwóm żeglarzom w wodzie wraz z pozostawieniem ich samym sobie na morzu, przy silnym wietrze i fali około 1,5 m.

Na podstawie ciszy medialnej po tym wypadku morskim liczę na to, że poszkodowani zostali usatysfakcjonowani (po czasie i w ciszy) tak sowitym zadośćuczynieniem ze strony sprawcy (nawet grupowi sprawcy na morzu mają swojego kapitana), że nie widzą pechowcy potrzeby kontynowania historii owego zajścia na morzu.
Żeglarze żeglarzom?


2. Przypomnę inny ewenement:

UCHWAŁA Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,
„Po rozpatrzeniu w dniu 17 lutego 2017 r. materiałów dotyczących wypadku morskiego gazowca Al Huwaila, bandery Bahamów, zaistniałego w dniu 22 stycznia 2017 r. na wyjściu z terminala LNG w Świnoujściu, w wyniku którego statek uderzył w pławę N-2 i ją zatopił, Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków zdarzenia uznaje, że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom morskim w przyszłości i na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. z 2012 r. poz. 1068 oraz z 2015 r. poz. 1320) odstępuje od badania. …”.

Stosowny opis: rozjechanie i zatopienie jednej z trzech kluczowych pław nawigacyjnych toru podejściowego, wyposażonej we wszystko w celu sygnalizowania swojej obecności, przez metanowiec naszpikowany urządzeniami obserwacyjnymi, z TŁUMEM ZAWODOWCÓW na burcie (na mostku: dwaj piloci, kapitan, oficer nawigacyjny …). Fakt, na pławie ewentualnie były wyłącznie śpiące mewy!
Zawodowcy zawodowcom!

Wacław Sałaban, styczeń 2019 r.


Ryczący nacjonalizm prezydenta:

Nie będą nam tutaj w obcych językach narzucali, jaki ustrój mamy mieć w Polsce …

Oby ci lewa ręka nie zadrżała przy podpisywaniu!
Rozliczymy cię z tego podpisania!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,