1. Kontynuując temat:
UCHWAŁA Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, …
„W dniu 23 października 2019 r. Komisja zapoznała się z
materiałami dotyczącymi wypadku na jachcie żaglowym, regatowym „Albatros 4.30”,
bandery polskiej, zaistniałego w dniu 5 października 2019 r. podczas regat o
Błękitną Wstęgę Zatoki Gdańskiej w wyniku którego uderzony prawdopodobnie przez
jacht typu Delphia 47 wywrócił się, a dwaj członkowie załogi wypadli za burtę.
Udało im się wejść ponownie na pokład i doprowadzić jacht do Mariny w Gdynia (zapis
oryginalny). Państwowa Komisja Badania
Wypadków Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku na podstawie art.15
ust.2, pkt 2, lit. c ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji
Badania Wypadków Morskich (Dz. U. z 2019 r. poz. 1374) odstąpiła od badania. …”.
[WIM nr 121/2019: https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads/2019/12/U121-1.pdf]
Stosowny opis: staranowanie
i wywrócenie małej mieczówki przez duży jacht żaglowy (nieistotne kto miał prawo
drogi!) oraz nieudzielenie pomocy dwóm
żeglarzom w wodzie wraz z pozostawieniem ich samym sobie na morzu, przy
silnym wietrze i fali około 1,5 m.
Na podstawie ciszy medialnej po
tym wypadku morskim liczę na to, że
poszkodowani zostali usatysfakcjonowani (po czasie i w ciszy) tak sowitym zadośćuczynieniem ze strony
sprawcy (nawet grupowi sprawcy na morzu mają swojego kapitana), że nie widzą pechowcy potrzeby kontynowania
historii owego zajścia na morzu.
Żeglarze żeglarzom?
2. Przypomnę inny ewenement:
UCHWAŁA Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, …
„Po rozpatrzeniu w dniu 17 lutego 2017 r. materiałów dotyczących
wypadku morskiego gazowca Al Huwaila, bandery Bahamów, zaistniałego w dniu 22
stycznia 2017 r. na wyjściu z terminala LNG w Świnoujściu, w wyniku którego
statek uderzył w pławę N-2 i ją zatopił, Państwowa Komisja Badania Wypadków
Morskich biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków
zdarzenia uznaje, że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego
rodzaju wypadkom morskim w przyszłości i na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z
dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U.
z 2012 r. poz. 1068 oraz z 2015 r. poz. 1320) odstępuje od badania. …”.
[WIM nr 04/2017: https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads/images/uchwaly_raporty/17_luty_17/Uchwala_WIM_04_17.1.pdf
]
Stosowny opis: rozjechanie
i zatopienie jednej z trzech kluczowych pław nawigacyjnych toru podejściowego, wyposażonej we wszystko w celu
sygnalizowania swojej obecności, przez metanowiec naszpikowany urządzeniami obserwacyjnymi, z TŁUMEM ZAWODOWCÓW na burcie
(na mostku: dwaj piloci, kapitan, oficer nawigacyjny …). Fakt, na pławie
ewentualnie były wyłącznie śpiące mewy!
Zawodowcy zawodowcom!
Wacław Sałaban, styczeń 2019 r.
Ryczący nacjonalizm prezydenta:
Nie będą
nam tutaj w obcych językach narzucali, jaki ustrój mamy mieć w Polsce …
Oby ci lewa ręka nie zadrżała przy podpisywaniu!
Rozliczymy cię z tego podpisania!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,