W zawinięciu tego Q-Flex, był bardziej interesujący aspekt od tego, że przypłynął po raz 4-ty (debiutował w III-2019 jako 21-szy), że jest w grupie rzadko odwiedzających Bałtyk, że dowiózł 139-ty ładunek katarski, już 8-my z Ras Laffan w tym roku (na koniec IV!) i że import LNG z Kataru może być w tym roku rekordowym!*
Dalsze wprowadzenie do istoty tego zawinięcia:
- średni ładunek z Kataru dla 139 odebranych
ma wartość energetyczną 1397 GWh.**
- średni ład. dla Q-Flex/DSME z 66-ciu
rozładowanych ma wielkość 1375 GWh, zakres 1363÷1384,
- średni ład. dla Q-Flex/HHI-SHI z 73-ch
(25+48) ma wielkość 1416 GWh, zakres 1401÷1453,
Rozrzuty wielkości pomiędzy:
- średnimi ładunkami Q-Flex/DSME i Q-Flex/HHI-SHI
to ok.41 GWh (bardziej
wizualnie to ok. 6200 m3 LNG),
- zakres wielkości ładunków dla Q-Flex/DSME to 1363÷1384
GWh, rozrzut tylko ok. 21 GWh,
- zakres wielkości ładunków dla Q-Flex/HHI-SHI to 1401÷1453
GWh, rozrzut aż ok. 52 GWh.
Al
Utouriya powstał w
stoczni HHI (przekazany we IX-2008) i to ten Q-Flex:
- dowiózł najmniejsze dostawy w klasie
Q-Flex/HHI-SHI = 1401 / 1402 GWh (i 1410),
- są to 2 ładunki najbardziej zbliżone do ogólnej
średniej 1397, liczonej dla wszystkich Q-Flex.
Najbardziej interesującym aspektem tej dostawy było
to, jak mały będzie to ładunek w konsekwencji wydłużonej marszruty dookoła
Afryki, z typowych 21-23-ch dób do 38-miu:
- czy będzie najmniejszym zrealizowanym
przez Q-Flex/HHI-SHI?
- czy będzie <1400 GWh?
- jak zbliży się do średniego ogółem (1397 GWh)?
Zanurzenie 12,5 m na wpływaniu wskazywało doładowanie!
Początkowo przejęcie pilotów na redzie zaplanowano na 20.04./h0600,następnie 21.04./h0300>0600. Ostatecznie wpłynął o h0830. Zapowiadane początkowo wypłynięcie 22.04./h1500>h1530, faktycznie nastąpiło o h1700.
Na podstawie oficjalnych danych po rozładunku, wielkość
energetyczna dowiezionego ład., pomimo istotnego wydłużenia czasu dopłynięcia,
miała 1404 GWh. Czyli:
- jest to historycznie 3-ci najmniejszy
ładunek wśród Q-Flex/HHI-SHI - wszystkie dost. Al Utouriya!
- nadal wszystkie dostawy zrealizowanej przez Q-Flex/HHI-SHI
są >1400 GWh!!!
Wacław Sałaban, kwiecień 2024 roku.
* moje przypuszczenia, o możliwości (wreszcie!) realizacji obu kontraktów
z QatarEnergy w nominalnej wielkości, tj. 2x po 1 mln ton/rok, tj. 22 ładunki
łącznie w roku, mogą być przedwczesne. Innym wytłumaczeniem intensywności ssania
LNG z Kataru w 1-szym półroczu, może być prozaiczne, planowe przyśpieszenie
odbioru typowych od lat 18 ład. (nie typowo > 9-10 w półroczu!) przed:
corocznym przeglądem/remontem w terminalu w III kw. (trwa ok. 3 tyg.), oraz
może przed w IV kw. wreszcie intensywną(!?) zwózką LNG w ramach kontraktu z
Venture Global z Calcasieu Pass. Tak np. po 3-4 dostawy w miesiącu (razem 10-11
dostaw w IV kw.). Oby! Ów kontrakt jest martwy od 01.01.2023 roku.
** Na blogu posługuję się zasadniczo wymiarem energetycznym ładunku, gdyż
LNG importujemy dla kWh, a nie dla m3 v ton skroplonego gazu, lub
kubików gazu ziemnego po regazyfikacji! Ostateczne rozliczenia zakupowo-sprzedażowe
są w … kWh. No i przypomnę; LNG ≠ LNG! I to fizycznie nie jest sprzeczność!
Czy wiecie że. .. spośród 111 jednostek, które zagościły w Terminalu Świnoujście , tylko (lub aż) 57 z nich gościło więcej niż raz , a spośród wszystkich 111 , siedem nie pływa już pod nazwą, jaką nosiły w chwili debiutu w Świnoujściu ? Wymieni ktoś ? 😁
OdpowiedzUsuńHmm, wiem(y), że spośród 111 jednostek, które zagościły w Terminalu Świnoujście, tylko (lub aż) 58 z nich gościło więcej niż raz … .
UsuńTeż Energy Pacyfic był 2-krotnie: [271.] - 25.01.2024, 1047 GWh i [277.] - 16.03.2024, 1052 GWh.
Ale dziękuję za próbę analizy danych, umożliwiła wyłapanie błędu.
Żeby na koniec nie robić "przeglądu" czy wszystko pasuje, uzupełniałem i sprawdzałem na bieżąco jednostka po jednostce czy jest wszystko ok,ale to szło jak szło.na końcówce cjciałem przyspieszyć i rutyna mnie zgubiła i zaufanie samemu sobie że skoro do tej pory byka nie walnąłem to go nie walnę już, ale jak to mówią, nie myli się ten kto nic nie robi 😄
Usuń