środa, 17 kwietnia 2024

WIEŚCI !? + [800/1501]

Kolejna sensacyjna wieść po info o płynącym na Bałtyk Arctic Lady oraz braku czynnych Q-Flex w Zat. Perskiej:

Kanał Sueski nie jest całkowicie bezużyteczny dla metanowców !...!
Czyli nie jest drogą żeglugową o statusie przekopu Kanał Nowy Świat, gdyż 14.04. Flex Voluntter zrealizował dowózkę do Aqaby w Jordanii ładunku z Sabine Pass(24.03.), przepływając Kanał Sueski wte i wewte (12.04. ↔ 16.04.), oraz wreszcie Egipt zarobił … 2 opłaty tranzytowo - kanałowe!

Przypływanie Arctic Lady na Bałtyk podziwiały wypływające na Skagerrak z Bałtyku Arctic Princess i Al Gattara, natomiast samemu wpływaniu asystuje FSU Seapeak Hispania kotwiczący na redzie Goeteborga, po opuszczeniu Zat. Pomorskiej 03.04. i zakończeniu obsługi FRSU Neptune w Lubmin.

Stan Q-Flex/Max w Ras Laffan i na redzie bez istotnych zmian; spośród Q-Flex jedyny Onaiza w stoczni, natomiast wśród Q-Max zamiana; przed wypłynięciem z portu po załadunku Rasheeda (16.04./h2300), na redę powrócił z Dalekiego Wschodu Zarga (16.04./h2200).

Natomiast bez sensacji i niespodzianki, „nasze” 4 metanowce, nadal i mozolnie dla bezpieczeństwa narodowego, realizują rozwózki LNG z Zatoki Meksykańskiej po całym Świecie. Ale od IV nie od Venture Global z Calcasieu Pass! Dlaczego? ↓
Czyli „nasze”, powstałe wyłącznie do realizacji importu z USA w ramach 2-ch kontraktów w formule FOB (1,5 i 4 mln ton/rok) z Venture Global, mimo obowiązywania 1-go od 01.01.2023 (trzeciego) roku, nie tylko nie dowożą na Bałtyk do Świnoujścia (ew. Kłajpedy), ale od IV zaprzestały też rozwózek po spotowych klientach w atrakcyjnych cenowo dla VG sprzedażach! Może ktoś wreszcie po 6-ciu takich realizacjach, dostrzegł ich niestosowność dla bezpieczeństwa narodowegoByło to spektakularne przykładanie ręki do rolowania, m.in. PGNiG/Orlen, przez Venture Global!

3-4 dni temu cała 4-ka wspólnie żeglowała po Zatoce Meksykańskiej, Morzu Karaibskim oraz na przyległym skraju Atlantyku. Obecny stan zaangażowania „naszej” floty:
[nr podróży „naszej” floty. - nazwa „naszego”/nr jego podróży: załadunek w / który flotowy (kiedy) → wyładunek w (kiedy)]
24. IL Knutsen OAS/4: Calcasieu Pass/6(25-27.03.)→Cartagena/Kolumbia-FSRU(01-02.+08-09.04.) - odbył się rozładunek 2 cz., ale nie całkowity - na końcowy płynie do Rotterdamu ETA 20.04. Czyżby w celu zmieszania z jamalskim  LNG?
25. SB Knutsen OAS/3:   Sabine Pass/5 (04-05.04.) → Daleki Wschód ETA 13.05.
26. LK Knutsen OAS/11: Sabine Pass/6 (12-14.04.) → Rotterdam  ETA 27.04.
27. GG Knutsen OAS/9:  Sabine Pass/7 (zacumował 16.04./h2300) → ?               

W realizacjach dowózek do Polska - Reszta Świata  8:19 (do proporcji szydłowych 1:27 jeszcze daleko!). Ostatni pobyt „naszego” XY Knutsen OAS na Zat. Pomorskiej był 4 miesiące temu - w poł. XII-2023.

Bawi mnie dyletanckie obecnie inicjowanie w mediach dyskusji na temat ceny katarskiego LNG (zamiast o poczynaniach „naszej” floty LNGC „dla FOB”!), w kontekście intensywności ich realizacji do Polski, wraz z koniecznością okrężnych podróży dostawczych wokół Afryki. Kontrakty długoterminowe w formule DES!

Wacław Sałaban - obserwator, kwiecień 2024 roku.

PS Jest to 800-ny wpis na MORSKOŚCI!! (rachunek bez wliczania podstron w lewej szpalcie). Natomiast poprzedni wpis był 1500-nym łącznie na MORSKOSCI! (701) + MORSKOŚCI!! (800), czyli obecny łącznie jest 1501-szym (ale rachunek obejmuje faktycznie 5 wpisów na zakładkę na obu blogach (nie 9↓).

PPS Blox Agory był schludną platformą blogową - stał się syfem za sprawą likwidacji (III / IV-2019) i konieczności transferu na Wordpress, który jest platformą do wszystkiego, czyli też do…dupy! Natomiast Blogger był takim sobie kreatorem, ale z upływem czasu staje się edytorskim SYFEM! Na dodatek lekceważącym blogerów i ich spostrzeżenia oraz uwagi o dostrzeżonych dyletanckich błędach „modyfikowanego” systemu. Chyba pora WYPIERDALAĆ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,