powstałą … dla bezpieczeństwa narodowego:
IL
Knutsen OAS zadebiutował na wodach europejskich i
dopłynął bliżej do nas od ciut starszego SB Knutsen OAS, który w
swoim debiucie dowozowym z Freeport (11-13.12.2023) dopłynął na rozładunek do Hawru
(26-29.12.2023), a obecnie „specjalizuje” się w marszrutach Sabine Pass ↔ Daleki
Wschód.
Ta 1-sza realizacja dost. do Europy przez IL
Knutsen OAS - wcześniejsze
3 były dowózkami wewnętrznymi (załadunek/wyładunek) na Dalekim Wschodzie, jest dość nietypową. Po
debiucie załadunkowym w Zatoce Meksykańskiej - w Calcasieu Pass Venture Global (25-27.03.), popłynął do
Cartageny w Kolumbii, gdzie dokonał 2 częściowego rozładunku do FSRU Hoegh
Grace (01-02 / 08-09.04.). Do tego momentu była to realizacji zbliżona do
wcześniejszej takiej dostawy dokonanej przez GG Knutsen OAS w II-2024 z
Freeport. Ale dalszy ciąg jest zaskakujący, gdyż z dość dużym zanurzeniem 10,8
m popłynął do…Rotterdamu, gdzie zawinął 21.04. Na: rozładunek? /doładunek? /rozładunek
+ ponowny załadunek? Czy to było niderlandzkie mieszanie amerykańskiego LNG z
jamalskim - kacapskim?
Wypłynął dobę później (22.04.) z zanurzeniem 9,3m stosownym dla pełnego rozładunku. Tym samym po rozładunku na 2 raty w kolumbijskiej Cartagenie, do Rotterdamu odstawił 1/3÷1/2 ładunku.
Wozi się dla bezpieczeństwa narodowego!
Nawet LNG z Calcasieu Pass sprzedawane przez
Venture Global!
Trwające marszruty pozostałych „naszych” metanowców
są w aktualizowanym zestawieniu
dokonań.
Wacław Sałaban - obserwator, kwiecień 2024 roku.
PS Prawie 40 lat temu (w lipcu) miałem sposobność wpływać/wypływać do Rotterdamu kanałem Nieuwe Waterweg przy Hook of Holland, harcerskim jachtem s/y Polski Len (CWMiW) na żaglach, z silnikiem chwilami sprawnym.
port docelowy ↑ : *****
***… aż osiągnie trwały zwis!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,