06.04./h0100 równocześnie wypłynął wraz Umm Al Amad z redy/terminala Ras Laffan dookoła Afryki do Europy. Oczywiście, ten 2-gi Q-Flex zmierza do Adriatic LNG Rovigo. Oba głoszą: ETA 10.05.
Tym samym, odzyska samodzielne liderowanie wśród
jednostek Q-Flex w liczbie zawinięć do Świnoujścia (Al Huwaila x9 -
zrównał się w II-2024, na 3 miesiące). Średnio bywa min 1 raz w roku - jeśli
nie przypłynie ponownie do 11.12.2025 r. - minie wtedy 10 lat funkcjonowania
Term. Świnoujście. W okresie 9 lat były lata bez pobytu Al Nuaman w Zatoce
Pomorskiej: 2018; 2020 - 2021 i 2023 rok.
W pozostałych bywał w Gazoporcie: 2015 x1 (inauguracja importu
LNG); 2016 x4 (2. katarska jako 2-ga technologicznie rozruchowa i 3. katarska
jako oficjalnie 1-sza komercyjna); 2017 x1 (szczególna - jedyna dostaw spotowa
z Kataru, w efekcie zawodnienia gazu w gazociągu jamalskim), 2019 x2; 2022 x1
oraz obecna w 2024 (x1). Więcej o tym kultowym metanowcu i w innym
ujęciu → tutaj.
Na 10 realizacji 4 były szczególne ↑ i 5-ta - obecna, jako 8-ma do Polski
dookoła Afryki tam i z powrotem*.
Po przeciwnej stronie we flocie Q-Flex jest Al
Thumama - nigdy nie był na Bałtyku. Pozostałe 29 Q-Flex, dotychczas bywały
1÷9-krotnie.
W liczbie gościn u nas, nadal bezwzględnym liderem
jest Maran Gas Apollonia z 11-ma pobytami! To efekt intensywnego
pływania w czarterze dla PGNiG w okresie od IV-2022 do III(VI?)-2023 roku.
Kolejnym wyróżnikiem liczbowym tej dostawy będzie
nr - 140-ta z Ras Laffan, czyli statystycznie co 14-tą dowozi Al
Nuaman! Średnia statystyczna = 4,5 dowózki na jednostkę Q-Flex.
Dzisiaj trudno stwierdzić która będzie to dostawa
ogółem w Świnoujściu [284.]÷[286.].Raczej ta ostatnia? Poprzednia
realizacja przez Al Nuaman (09-10.09.2022) była [186.] ogółem
i 105-tą katarską.
Inna szczególność tej dostawy z Kataru - będzie to już
9-ta tegoroczna i to przed połową maja! Tak intensywnej zwózki importu z
Ras Laffan w historii realizacji obu kontraktów z Katarem nie było!**
Dwukrotnie bywało po 10, ale na koniec półroczy: I p. 2021 i II p. 2023 - to
jedyne lata po 19 dostaw/r.
Ewentualne kolejne dostawy; w II p. V + 2x w VI, dadzą
łącznie 12 w I p. 2024 roku. I
możliwe 22 w całym 2024 - uwzględniając przestój (ok. 3 tyg.) na coroczny
przegląd/remont technologiczny w terminalu. Dodatkowo w IV kw.2024 jest ryzyko
zaistnienia dostaw kontraktowych od Venture Global!
Po 7-miu kwartałach opóźnienia.
Wacław Sałaban, kwiecień 2024 roku.
* pomimo, obecną bezużyteczność Kanału Sueskiego traktuję jako
niecodzienność w katarskiej logistyce!
** Na pytanie: bo? Dlaczego? Odpowiedzią jest; nie kacapy, nie putin, nie
wojna! To amerykański eksporter LNG, podmiot Venture Global z USA, robi
okolicznościowy (za sprawą: ↑………….↑………….↑)
biznes!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,