O pewnej zawiłości (wyjątku) w 7-miu nazwach jednostek Celsius+ pisałem uprzednio (3xCC→Cheniere; 3xCG→Gunvor +1-szy powstały CC). Też przypomnę, że Celsius Charlotte w swoim debiucie w III-2022 dostarczył największy ład. niekatarski i trwa to nadal. Zanurzenie 11,5 m na wpływaniu sugerowało około-rekordową dostawę. Przypomnę, jest z kl. 180/SHI za sprawą zwiększonego współczynnika napełnienia („174”→”180”).
3-cia realizacja dost. przez Celsius Charlotte,
czarterowanego przez Cheniere, była z Sabine Pass - kontrakt w formule DES. Ten
LNGC przypływa z regularnością co rok: III-2022; IV-2023; IV-2024.
Po załadunku w niecałą 1-ną dobę (wg. CEST) wypłynął
w dniu 10.04. Wpłynął w nocy 27.04./h0235* - rozładunek 1-dobowy terminalowo -
wypłynął 28.04.h0830. Wejście i wyjście odbyły się wręcz punktualniej od obecnych
kolejowych dokonań. Niestety, sam ładunek wielkościowo nie był szczególnym 1047
GWh, najmniejszy z dowiezionych przez Celsius
Charlotte. Był to 60-ty ładunek od tego wytwórcy i 123-ci
wytwórczo z USA (dla nas). Ogółem [284.] dostawa dla Term. Świnoujście.
To tegoroczna 7-ma dostawa od Cheniere (5x Sabine Pass + 2x Ingleside) - typowa realizacja kontraktu, przy 8-miu ład-ch katarskich na koniec IV - znaczna intensywność w odniesieniu do poprzednich lat. Do połowy V będą jeszcze 2 ładunki z Ras Laffan! A kolejny, 11-ty/2024 z ETA 01.06. - Al Aamriya/3. Czy będzie to rekordowe półrocze w historii katarskiego importu?
Liczbę łącznie odebranych tylko 16-tu
ładunków w 1/3-cią roku (na koniec IV), uzupełnia ubogi spocik z Freeport ([272.] - Celsius
Copenhagen). Czyli
było średnio tylko po 4 dostawy w miesiącu.
W tych 4-ch miesiącach (I-IV) brakuje min 7-miu dostaw
z Calcasieu Pass, do typowego średnio-miesięcznego odbioru po 5,5 ładunku /16,5
w kwartale /33 w półroczu, ale liczone bez przerwy na przegląd/remont w
terminalu (ok. 3 tygodnie w 3-cim kwartale). Nie, nie, 3-ci zbiornik nie w
tym roku!
Inny sposób nominalnego wyliczenia dostaw, tj. po
nominałach kontraktowych w całym roku:
22 (2x 11 dostaw, tj. 2x 1 mln ton) od
QatarEnergy (może będzie
1-szy tak obfity rok?),
21 (1,45 mln ton) od Cheniere Marketing
Internacional (2-gi rok rytmicznej
realizacji),
22 (1,5 mln ton) od Venture Global (nie realizowany od
01.01.2023 roku!)
= 65
rocznie.
Na koniec przypomnienie: ogółem średni odbierany ład. LNG na wartość energetyczną ok.1200 GWh (340767,78 GWh / 284 dostawy) i ta wartość od lat w znikomym zakresie (+/-) oscyluje.
Wacław Sałaban, koniec kwietnia 2024 roku.
* w tym samym czasie, „nasz” LK Knutsen OAS zawinął do Rotterdamu
(6
dni po IL Knutsen OAS) z dostawą z Sabine Pass - 11-ta realizacja
tego metanowca dla bezpieczeństwa narodowego!
Aktualizacja 28.04./1445:
wypłynięcie
LK Knutsen OAS z Rotterdamu po rozładunku dla bezpieczeństwa
narodowego - ujęcia↓ z 28.04./h1240-1253. W AIS komunikuje: Sabine Pass z
opieszałym ETA 20.05.
Dzisiaj pojawiła się informacja, że 4 maja pojawi się MINERVA AMORGOS ze spotem z egipskiego Idku. Taka mała, majówkowa niespodzianka.
OdpowiedzUsuńInformacja o MA pojawiła się na blogu 20.04., a 2 dni później (22.04.) wpis zapowiedź - "Minerva Amorgos".
UsuńOK, coś musiałem przeoczyć. Pozdrawiam.
Usuń