piątek, 5 kwietnia 2024

Po 5,5 roku Al Sadd ponownie dookoła Afryki

Al Sadd zawinął do Świnoujścia po raz 4-ty. Od debiutu w X-2018 przypływa co ok. 2 lata - w latach parzystych. Taka uroda. Był 1-szym Q-Flex który zrealizował dostawę do Polski płynąc z ładunkiem dookoła Afryki. Zrobił to w swoim debiucie, dopływając w tylko 30 dób (13.09.-13.10.2018). Dowiózł wtedy dostawę [41.] / 36-tą katarską. Nie znam powodu tej nietypowej marszruty w owym czasie.

Obecnie płynął przez aż 37 dób, a wypływając z Ras Laffan 26.02./h2300, tj. 2h po publikacji [Dla obserwujących ruch do EU metanowców kl. Q-Flex/Max i Q-Fleet] stał się 5-tym Q-Flex równocześnie zaangażowanym w realizację kontraktów katarskich dla Polski ↓.
Liczba Q-Flex równocześnie zatrudnionych (w formule DES) do realizacji naszego importu z Kataru oscyluje pomiędzy 4-ma ↔ 7-ma jednostkami. W momencie zawinięcia Al Sadd z [280.], 5 jednostek realizowało nasz katarski import, 2 w drodze do (Al Gattara - ETA 14.04. i Al Utouriya - ETA 20.04.) oraz dwie w drodze powrotnej (Al Rekayyat - [276.] i Al Ghashamiya - [278.]).

Statystyka poza-kanałowa po >2,5 miesiącach bezużyteczności Kanału Sueskiego:
- do 04.04. zrealizowano lub było w trakcie realizacji 27 dostaw jednostkami Q-Flex wokół Afryki,
- precyzyjnie: do Adriatic LNG Rovigo 16 ładunków, do Świnoujścia x9 i 1 do Zeebrugge, oraz ostatni płynący jako niezdeklarowany (Al Sahla do Gibraltaru),
- ewidentnie, w naturalny sposób, tj. istotnym wzrostem kosztów dowózek, dostawy spotowe z Ras Laffan do Europy zostały … wyrugowane. Oczywiście, koniec zimy ma niebagatelny wpływ.  
- zajętość floty Q-Flex na kierunku europejskim wynosi 70%, tj. 22 z 31 jednostek, przy czym, niektóre już 2-gi raz realizują dostawy dookólnie do Europy.








Al Sadd (DSME/2009) na redę Świnoujścia przypłynął planowo - rano 03.04., ale wejście opóźniono o 6h do h1445. Wypłynął 04.04./h2340. Dowiózł dost. [280.], 137-mą katarską o wielkości 1370 GWh.

Wacław Sałaban, kwiecień 2024 roku.

Morze Czarne - morzem wojennym.
Kanał Panamski z brakiem wody do śluzowania pracuje na ½ gwizdka.
Kanał Sueski stał się drogą żeglugową o statusie przekopu Kanał Nowy Świat.
Port Baltimore z zatrzaśniętymi wrotami od … wewnątrz, nie funkcjonuje




5 komentarzy:

  1. Ostatni raz był 15-08-2022 czyli krótszy czas niż podałeś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'dookoła Afryki u nas' - 5,5 roku 'u nas w ogóle' 15.08.22 stąd chyba nieścisłość

      Usuń
    2. W tytule wpisu nie ma: „-” i nie ma „ ,” po „ponownie”.
      A jak są wątpliwości po lekturze tytułu, to sugeruję przeczytać wpis, a nie tylko tytuł + ... dodatek pod wpisem.

      Usuń
    3. Ja "..." (może polonistycznie faktycznie źle) użyłem po to żeby zaznaczyć że chodzi o cały zwrot i to była odpowiedź do pana Krzysztofa a nie poprawianie Pana -panie Wacławie

      Usuń
    4. Korekty Sympatyków bloga Morskości!! bardzo sobie cenię! Bywają, najczęściej w prywatnej korespondencji, i służą schludności podawanych informacji. A określenia/zwroty „Pan”/„pan” kierowane do mnie są zbyteczne!

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,