Al Sadd zawinął do Świnoujścia po raz 4-ty. Od debiutu w X-2018 przypływa co ok. 2 lata - w latach parzystych. Taka uroda. Był 1-szym Q-Flex który zrealizował dostawę do Polski płynąc z ładunkiem dookoła Afryki. Zrobił to w swoim debiucie, dopływając w tylko 30 dób (13.09.-13.10.2018). Dowiózł wtedy dostawę [41.] / 36-tą katarską. Nie znam powodu tej nietypowej marszruty w owym czasie.
Obecnie płynął przez aż 37 dób, a wypływając
z Ras Laffan 26.02./h2300, tj. 2h po publikacji [Dla
obserwujących ruch do EU metanowców kl. Q-Flex/Max i Q-Fleet] stał się
5-tym Q-Flex równocześnie zaangażowanym w realizację kontraktów katarskich dla
Polski ↓.
Liczba Q-Flex równocześnie zatrudnionych (w formule
DES) do realizacji naszego importu z Kataru oscyluje pomiędzy 4-ma ↔ 7-ma
jednostkami. W momencie zawinięcia Al Sadd z [280.], 5 jednostek
realizowało nasz katarski import, 2 w drodze do (Al Gattara - ETA 14.04.
i Al Utouriya - ETA 20.04.) oraz dwie w drodze powrotnej (Al Rekayyat -
[276.] i Al Ghashamiya - [278.]).
Statystyka poza-kanałowa po >2,5 miesiącach bezużyteczności
Kanału Sueskiego:
- do 04.04. zrealizowano lub było w trakcie
realizacji 27 dostaw jednostkami Q-Flex wokół Afryki,
- precyzyjnie: do Adriatic LNG Rovigo 16 ładunków,
do Świnoujścia x9 i 1 do Zeebrugge, oraz ostatni płynący jako niezdeklarowany (Al
Sahla do Gibraltaru),
- ewidentnie, w naturalny sposób, tj. istotnym
wzrostem kosztów dowózek, dostawy spotowe z Ras Laffan do Europy zostały …
wyrugowane. Oczywiście, koniec zimy ma niebagatelny wpływ.
- zajętość floty Q-Flex na kierunku europejskim wynosi
70%, tj. 22 z 31 jednostek, przy czym, niektóre już 2-gi raz realizują dostawy
dookólnie do Europy.
Al Sadd (DSME/2009) na redę Świnoujścia przypłynął planowo - rano 03.04., ale wejście opóźniono o 6h do h1445. Wypłynął 04.04./h2340. Dowiózł dost. [280.], 137-mą katarską o wielkości 1370 GWh.
Wacław Sałaban, kwiecień 2024 roku.
Morze Czarne - morzem wojennym.
Kanał Panamski z brakiem wody do śluzowania pracuje na ½ gwizdka.
Kanał Sueski stał się drogą żeglugową o statusie przekopu Kanał Nowy
Świat.
Port Baltimore z
zatrzaśniętymi wrotami od … wewnątrz, nie funkcjonuje.
Ostatni raz był 15-08-2022 czyli krótszy czas niż podałeś
OdpowiedzUsuń'dookoła Afryki u nas' - 5,5 roku 'u nas w ogóle' 15.08.22 stąd chyba nieścisłość
UsuńW tytule wpisu nie ma: „-” i nie ma „ ,” po „ponownie”.
UsuńA jak są wątpliwości po lekturze tytułu, to sugeruję przeczytać wpis, a nie tylko tytuł + ... dodatek pod wpisem.
Ja "..." (może polonistycznie faktycznie źle) użyłem po to żeby zaznaczyć że chodzi o cały zwrot i to była odpowiedź do pana Krzysztofa a nie poprawianie Pana -panie Wacławie
UsuńKorekty Sympatyków bloga Morskości!! bardzo sobie cenię! Bywają, najczęściej w prywatnej korespondencji, i służą schludności podawanych informacji. A określenia/zwroty „Pan”/„pan” kierowane do mnie są zbyteczne!
Usuń