Ale nie w ramach naszego kontraktu długoterminowego z Venture Global, obowiązującego od 01.01.2023 r. z zerowym saldem odbiorczym! Planowo z tego kontrakciku powinniśmy do końca VI, my wydymani, odebrać 33 dostawy!
Obecna to dostawa spotowa i sprzedażowo od … Shell!
Odebrana od Venture Global w formule FOB przez Shell
i dostarczona do Terminalu Świnoujście przez SM Albatross pływający w
czarterze Shell. Metanowiec identyczny - bliźniaczy do pierwszych 2-ch
„naszych”.
W trakcie realizacji tej dostawy, wszystkie 4 „nasze”
XY Knutsen OAS z ładunkiem (x3) lub pod balastem (x1) żeglowały
po półkuli południowej!
To kto
kogo i w jakim zakresie roluje w tych relacjach eksportowo - importowych
pomiędzy: Venture Global - producentem, a sprzedawcą - pośrednikiem handlowym
Shell i odbiorcą końcowym PGNiG?
Dlaczego owego spotu PGNiG/Orlen nie zakupiło
bezpośrednio od Venture Global bez pośrednictwa Shell, oraz nie
przywiozło „naszym” metanowcem, które już bywały 6-krotnie w Calcasieu
Pass, realizując dowózki innym importerom? W ramach bezpieczeństwa
narodowego i dla bezpieczeństwa narodowego!
W ramach tej „specjalnej” dostawy ↑, Terminal
Świnoujście przekroczył w cały ogółem imporcie wymiar energetyczny 350 TWh. Nastąpiło
to na tyle przed końcem tego rozładunku, że mimo pewnych historycznych
oszacowań wielkości kilku dostaw*, z dużym prawdopodobieństwem kWh domykająca 350 TWh była w
tym ładunku. Rezerwa wyniosła >80 GWh, a przekroczenie nastąpiło rano 14.06.
w dobie terminalowej 13.06.2024 roku.
O
tej importowej okoliczności i niuansach owej dostawy oficjalnie nie wspomniano.
Wpłynął: 13.06/h0825. Wypłynął: 14.06./h1115. Dostarczył: 1071 GWh. Dostawa: [292.], dopiero 24 w 2024 r., dopiero 14-ta z Calcasiu Pass (poprzednie 13 w 2022 r.: Golar Seal i Maran Gas Apollonia po 6 + Flex Aurora x1). Nominalnie to powinna być 46-ta (13+33)!
Ta dostawa oraz kolejne dwie płynące (Orion Sea z Freeport - ETA 18.06.; Seapeak Bahrain z Sabine Pass - ETA 22.06.), razem 3 spoty pokazują, że poza planowo 2-ma dostawami w czerwcu od CMI z Sabine Pass ([291.]/06.06. - Dorado LNG; Clean Destiny/2 - ETA 27.06. ), z USA w formie spotów bierzemy co się da! Konsekwencją tego będą kolejne 2 debiuty metanowców.
Wacław Sałaban, czerwiec 2024 roku.
* dotyczy oszacowanych pierwszych 2-ch dostaw rozruchowo-technologicznych,
jednej z pominiętą 2-gą ratą rozładunkową w oficjalnych danych [144.], oraz
rekordowej z problematycznie dużym wymiarem [31.]!
Na vrsselfimder eygląda to tak jakby Orion Sea pomylił Świnoujście z Sassnitz
OdpowiedzUsuńhttp://metanowce.go.yj.fr/orion.png
OdpowiedzUsuńEwidentnie kieruje się na Sassnitz.zmiana pilota i chyba zmiennik zaspał albo o nim zapomnieli ???
UsuńTo są kolejne obsuwy momentu przejęcia pilotów na pokład przy pławie N-1: 18.06. h0000/0400/0800/1100/1200 …
OdpowiedzUsuńA jeśli miałby pomylić, to z Mukran, a nie Sassnitz. Do Sassnitz to ewentualnie mogłyby wpłynąć jego …szalupy.
Bądź co bądź, obcokrajowcy mogliby stwierdzić że sassnitz to jakaś niemieckojęzyczna wersja świnoujścia.mukran brzmi całkiem inaczej🙂 a jeśliby tam się skierowali to by się boleśnie przekonali że jest za mało miejsca. A tak na serio, to dlaczego po prostu nie zwolnili prędkości do minimum albo wręcz zatrzymali na pewien czas tylko robili taką pętelkę ?
UsuńZwolnili do min z zachowaniem zdolności manewrowej - to nie jest reda postojowa. Są to wody terytorialne z intensywnym ruchem jednostek - pewnie wykonywali polecenia kierującego ruchem. Łatwiej jest kręcić kółka niż na kilka h stawać na kotwicę. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Poza tym jest jeszcze wiele innych uwarunkowań, choćby kwestia wytwarzania prądu.
UsuńDostał polecenie aby zwolnić dlatego że był spory ruch statków w Świnoujściu i były potrzebne holowniki, jestem w Świnoujściu
OdpowiedzUsuń