Al Aamriya to Q-Flex/DSME z grupy rzadko przypływających na Bałtyk* i to pomimo, że jest w grupie najczęściej goszczących Q-Flex w Europie w ostatnich 6-ciu latach (24x), średnio co kwartał! Kiedyś bywał regularnie w Milford Haven (x5,5) i Zeebrugge (x4,5), od roku przypływając do Europy zasadniczo realizował dostawy do Rovigo (x4).
W okresie 8 lat komercyjnej pracy Terminala
Świnoujście zawijał do Gazoportu 2-krotnie, debiutując w VIII-2019/[67.]
i powtórnie zawijając w XI-2020/[110.]. Obecnie, po raz 3-ci przypłynął
01.06/h0745 - czyli po 3,5 latach niebytności na Bałtyku. Wypłynął 02.06./h1505.
Typowo dla klasy Q-Flex/DSME dostarczył 1376 GWh.
Jest to [290.] dostawa ogółem, dopiero 22-ga
tegoroczna - inaugurująca import w VI-2024.
Zarazem to 142-ga katarska i 11-ta
tegoroczna z Ras Laffan.
Nadal porty docelowe 3-ch Q-Flex płynących do
Europy nie są sygnalizowane w AIS. Moje rokowania, co do ewentualnego
zawinięcia do Świnoujścia z ETA w VI: Al Hamla lub Al Ruwais po
24%, a z ETA w VII: Al Bahiya - 48%.
Wacław Sałaban, czerwiec 2024 roku.
* byłem m.in. w Gazoporcie w trakcie debiutującego wpływania Al Aamriya. [1]; [2]; [3].
Duda, po gadce o samolotach, wypowiedz się o Trumpie!
Nie zapomnij o przerwach w mówieniu i zawieszaniu głosu!
Nie milcz jak twoja żona!
Ja też w 2019 roku robiłem zdjęcia tego gazowca z wiatraka, i 1 czerwca tego roku ponownie znalazł się w moim obiektywie.
OdpowiedzUsuńNa chwilę obecną wstawiłem materiał filmowy z tego gazowca na moim blogu.
OdpowiedzUsuńTe 3,5 roku to Itak nic przy 7 latach od debiutu Clean Ocean, które stuknie za 3 dni
OdpowiedzUsuń