poniedziałek, 3 czerwca 2024

Al Aamriya po raz 3-ci

Al Aamriya to Q-Flex/DSME z grupy rzadko przypływających na Bałtyk* i to pomimo, że jest w grupie najczęściej goszczących Q-Flex w Europie w ostatnich 6-ciu latach (24x), średnio co kwartał! Kiedyś bywał regularnie w Milford Haven (x5,5) i Zeebrugge (x4,5), od roku przypływając do Europy zasadniczo realizował dostawy do Rovigo (x4).

W okresie 8 lat komercyjnej pracy Terminala Świnoujście zawijał do Gazoportu 2-krotnie, debiutując w VIII-2019/[67.] i powtórnie zawijając w XI-2020/[110.]. Obecnie, po raz 3-ci przypłynął 01.06/h0745 - czyli po 3,5 latach niebytności na Bałtyku. Wypłynął 02.06./h1505. Typowo dla klasy Q-Flex/DSME dostarczył 1376 GWh.

Wyraźnie widoczna świeżość stoczniowa po 3-cim przeglądzie klasowym i remoncie we IX-X 2023 roku.

Jest to [290.] dostawa ogółem, dopiero 22-ga tegoroczna - inaugurująca import w VI-2024.
Zarazem to 142-ga katarska i 11-ta tegoroczna z Ras Laffan.
Nadal porty docelowe 3-ch Q-Flex płynących do Europy nie są sygnalizowane w AIS. Moje rokowania, co do ewentualnego zawinięcia do Świnoujścia z ETA w VI: Al Hamla lub Al Ruwais po 24%, a z ETA w VII: Al Bahiya - 48%.

Wacław Sałaban, czerwiec 2024 roku.

* byłem m.in. w Gazoporcie w trakcie debiutującego wpływania Al Aamriya. [1]; [2]; [3].

Duda, po gadce o samolotach, wypowiedz się o Trumpie!
Nie zapomnij o przerwach w mówieniu i zawieszaniu głosu!
Nie milcz jak twoja żona!

3 komentarze:

  1. Ja też w 2019 roku robiłem zdjęcia tego gazowca z wiatraka, i 1 czerwca tego roku ponownie znalazł się w moim obiektywie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na chwilę obecną wstawiłem materiał filmowy z tego gazowca na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te 3,5 roku to Itak nic przy 7 latach od debiutu Clean Ocean, które stuknie za 3 dni

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,