Ex-Bahrain Spirit (Teekay LNG), obecna nazwa armatora Seapeak, klasa 173 400/DSME/09-2018. Powstał jako FSU (pływająca jedn. magazynująca). Po zawieszeniu budowy terminala odbiorczego w Bahrajnie, od 2022 roku pływa jako LNGC.
Zrealizował dowózkę z Sabine Pass po załadunku
05-06.06. Ale tym razem była to dostawa spotowa!
Zarazem to 5-ty spot w tym półroczu (Freeport x2 + Idku +
Calcasieu Pass + Sabine Pass) i 3-ci podrząd w VI. Do odbioru w VII już płyną kolejne 2 spoty z Sabine
Pass. Dostawy spotowe są realizowane głównie z pośrednictwem Shell (min 4 z ↑ 7-miu
tegorocznych).
Statystycznie: dostawa [294.], 26-ta
tegoroczna, 129-ta wytworzona w USA i 63-cia z Sabine Pass.
Wpłynął 22.06./h0830. Wypłynął 23.06./h1005.
Dowiózł 950 GWh.
Wyrolowanie nas przez Venture Global rekompensują
nam konsekwentnie stali i niezawodni dostawcy - eksporterzy:
- QatarEnergy dostarczając rekordowe 11
ładunków w I półroczu + płynie 12-ty na inaugurację II-go ETA 02.07.
- Cheniere dostarczając 11 dostaw
kontraktowych (dopływa ostatnia z ETA 27.06.) oraz opisywany spot + płyną
kolejne 2 z ETA 07.07.; 11.07. Ale spoty są z pośrednictwem handlowym, głównie
Shell - ostatni płynący od Centrica.
Przypomnę nominalne wielkości naszych kontraktów
długoterminowych w stosownych formułach:
DES: QatarEnergy 1 + 1
mln ton/rok; Cheniere Marketing International 1,45 mln t/r - realizacje
planowe i bez zakłóceń, nawet w przypadku katarskich w sytuacjach blokowania
Kanału Sueskiego (konflikt dyplomatyczny Katar-Egipt w 2018 r.; zaszpuntowanie
przez Ever Given w 2021; obecna od początku roku bezużyteczność Kanału).
FOB: Venture Global
1,5 + 4 mln t/r - oba nie realizowane: od 1,5 roku mimo trwającej produkcji w
Calcasieu Pass od 2022 + kolejny rok opóźnienia w uruchomieniu terminala
Plaquemines Parish.
Wacław
Sałaban, czerwiec 2024 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,